• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190037
+
-

انتقاد «دیوید لینچ» از نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی

انتقاد «دیوید لینچ» از نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی

دیوید لینچ با شکستن سکوت رسانه‌ای خود در گفت‌وگو با نشریه سینمایی «کایه دو سینما»، نسبت به تجربه تماشای فیلم از سامانه‌های نمایش آنلاین انتقاد کرد. این کارگردان آمریکایی در بخش‌هایی از گفت‌وگویش با مجله فرانسوی و معتبر «کایه دو سینما» عنوان کرد: «ویروس کرونا مانع تماشای فیلم در سینماها شده است، فیلم‌های بلند در جایگاه بدی قرار دارند، سریال‌ها جای آنها را گرفته‌اند ... می‌توانید بنشینید و در واقع تجربه قدم گذاشتن به دنیای کاملاً جدیدی را داشته باشید. اکنون همه اینها در کتاب‌های تاریخ، لعنتی است و این ناراحت‌کننده است».
لینچ‌، همچنین انتقاد خود را از تماشای فیلم با تلفن‌های هوشمند تکرار کرد و گفت: «من همیشه می‌گویم: مردم فکر می‌کنند فیلمی را دیده‌اند، اما اگر آن را با تلفن تماشا کرده باشند، در واقع چیزی ندیده‌اند». این سینماگر ۷۷ساله با اذعان به اینکه «تلویزیون بد نیست» افزود: «خداحافظی با سینماها سخت‌ترین بخش است. هنر و تجربه تمام‌ شده است. صاحبان تئاتر ... به عشق سینما ادامه می‌دهند. هنوز قهرمانانی هستند که برای بقای سینما می‌جنگند».
«لینچ» همچنین فاش کرد که ابتدا پیشنهاد «استیون اسپیلبرگ» برای ایفای نقش کوتاه در فیلم «فبلمن‌ها» در نقش کارگردان مشهور «جان فورد» را رد کرده و پس از آن ایفای نقش «پیتر بوگدانوویچ» را به کارگردان همکار خود توصیه کرده است، اما در نهایت توسط «لورا درن»، بازیگر فیلم «از ته دل وحشی» متقاعد به حضور در این نقش شده است. او همچنین افزود که مجموعه محبوب گزارش‌های آب و هوای یوتیوب او پس از آخرین پستش در ۱۶دسامبر سال گذشته باز نخواهد گشت.
لینچ گفت: «الان می‌توانم صبح‌ها بیشتر بخوابم. باید خیلی زود بیدار می‌شدم تا با بولتن آب و هوا مشورت کنم. در طول 2 سال حتی یک مورد را از دست نداده‌ام».‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید