• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189735
+
-

با مردم/دودی کردن شیشه‌ خودروها مشمول جریمه سنگین شود

به‌رغم اینکه دودی کردن شیشه خودرو‌ها به لحاظ قانونی خلاف است برخی از رانندگان به این کار اقدام می‌کنند. جدای از مسائل امنیتی، این موضوع می‌تواند برای خود راننده نیزخطر‌ساز باشد. چند روز پیش از جاده شمال به تهران در حال حرکت بودم و لاین مقابل من پر از سنگ بود.خواستم تا راننده خودرو مقابل را قبل از رسیدن به سنگ‌ها مطلع کنم ولی به‌دلیل اینکه شیشه‌هایش دودی بود قادر به این کار نبودم. درصورتی که اگر شیشه‌ها معمولی بود از فاصله دور هم می‌شد راننده را خبردار کرد و جلوی خسارت و یا خدای ناکرده فاجعه را گرفت.
توکلی از تهران

خرید دلار از طریق حساب ارزی به ضرر خریداران است
متقاضیان خرید ۲ هزاردلار با کارت ملی ابتدا باید در شعب ارزی یکی از بانک‌ها، حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی افتتاح کنند. 5 روز پس از افتتاح حساب امکان برداشت اسکناس از حساب وجود دارد که جای سؤال است که چرا 5روز باید حساب دلاری مسدود بماند. جدای آن حساب ارزی اجبارا باید تا ۶‌ماه باز بماند و معادل ۱۰۰ دلار نیز ته حساب بماند که با توجه به تفاوت نرخ ارز و ریال رقم قابل توجهی است. جدای اینها کارمزد برداشت به‌صورت اسکناس از حساب ارزی به‌میزان ۵ درصد معادل ریالی مقدار برداشت است که این هم رقم قابل توجهی است. با این حساب نه‌تنها متقاضیان اقدام به خرید دلار و ارز به این روش نخواهند کرد بلکه روش‌های قاچاق ارز و دلار پررونق‌تر خواهد شد. اگر هدف شناسایی خریداران ارز و دلار و کسب مالیات و... است که نباید این همه داستان باشد.
حبیبی از تهران

پیامک
معتادان متجاهر، ناصرخسرو و محله‌های اطراف را ناامن کرده اند

درپی اقدام قابل تقدیر پلیس و نیروی انتظامی در پاکسازی محله‌های هرندی و شوش از معتادان متجاهر، این افراد به محله ناصرخسرو و محله‌های اطراف هجوم‌آورده‌اند و موجب ناامنی و نگرانی خانواده‌ها شده‌اند.از نیروی انتظامی منطقه درخواست داریم تا با راهکاری جدی امنیت را به این محله‌ها برگردانند.
بلخ از تهران

بیکاری در سبزوارنگران‌کننده است
متأسفانه نرخ بیکاری در شهر سبزوار بالا رفته و تعداد زیادی از جوانان این شهر بدون شغل هستند وهمین موضوع ناامیدی و نگرانی زیادی را در میان این قشر به‌وجود آورده است. بسیاری از جوانان یا به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند و یا به مشاغل کاذب روی آورده‌اند درحالی‌که این شهر پتانسیل زیادی برای راه‌اندازی مشاغلی مانند دامداری و کشاورزی دارد و درصورت حمایت مالی مسئولان به سادگی می‌توان معضل بیکاری را حل کرد.
باجلان از سبزوار

متروی پردیس به تهران و بالعکس هر چه زودتر راه‌اندازی شود
هر روز تعداد زیادی مسافر مخصوصا افرادی که محل زندگی‌شان پردیس و محل کارشان تهران است در مسیر تهران -پردیس و بالعکس تردد می‌کنند.راه‌اندازی مترو در این مسیر بار ترافیکی آن را به‌شدت کاهش می‌دهد.از طرفی به نفع وقت و هزینه مسافران نیز هست.اگر شهرهایی مانند پردیس که در اطراف پایتخت هستند به مترو مجهز شوند در درازمدت افراد بیشتری از تهران خارج می‌شوند وهمین موضوع موجب حل بسیاری از مشکلات پایتخت خواهد شد.
خوب‌بخت از تهران

پیام

ارائه عکس گذرنامه را به متقاضیان بسپارند
معلوم نیست چرا این قانون گذاشته شده که افراد می‌بایست هنگام درخواست گذرنامه یا تعویض آن در مراکز پلیس+10عکس بگیرند؟ تقریبا هیچ‌کسی از کیفیت عکس‌هایی که در این مراکز گرفته می‌شود، راضی نیست. درحالی‌که متقاضیان می‌توانند با رعایت ضوابط و شرایطی که برای عکس‌های گذرنامه تعیین و تصویب شده، عکس‌های مطلوب و با کیفیتی را در هر عکاسی وآتلیه‌ای که مدنظرشان است تهیه کنند و به مسئولان صدور گذرنامه ارائه دهند. آیا این درست است که چهره افراد در بدترین حالت ممکن ثبت شده و به‌عنوان عکس گذرنامه استفاده شود؟
سیامک از تهران

حمایت‌های بیمه‌ای از تالاسمی‌ها افزایش یابد
حمایت بیمه‌ای از دارو و درمان بیماران تالاسمی‌ها بسیار کم شده و امروزه هر بیمار تالاسمی با دریافت خدمات بیمه‌ای برای درمان روتین و نه درمان خاص مجبور به هزینه کرد ماهانه 5تا 9میلیون تومان است که عمده علت این ارقام کاهش حمایت‌های بیمه‌ای از این قشر مظلوم است. کدام بیمار تالاسمی است که بتواند به این روند ادامه دهد و چه زمانی قرار است بیمه از این قشر حمایت کافی کند.
میرزاده از اردبیل

مسیر دسترسی به بزرگراه همت غرب از بزرگراه مدرس ایجاد شود
ترافیک سنگین و دائمی در مسیر بزرگراه مدرس به سمت همت غرب بسیار آزاردهنده شده است و روزانه ساعت‌ها از وقت مردم در این ترافیک هدر می‌رود. طرحی برای ایجاد یک دسترسی ویژه از بزرگراه مدرس به همت غرب اجرایی شود که این مشکل را حل کند.
طالبی از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید