• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189730
+
-

آزادی پسر 13ساله از دست آدم‌ربایان

بالا گرفتن اختلافات مالی بین 2نفر باعث شد مرد طلبکار پسر 13ساله بدهکارش را ربوده و به گروگان بگیرد. هرچند آدم‌ربایان تهدید کرده بودند درصورت ورود پلیس به این ماجرا جان گروگان‌شان به خطر می‌افتد، اما مأموران در عملیاتی ضربتی به این آدم‌ربایی پایان دادند.
به‌گزارش همشهری، این آدم‌ربایی روز سه‌شنبه در شهرستان هیرمند واقع در استان سیستان‌و‌بلوچستان اتفاق افتاد. چند مرد مسلح که سوار بر یک خودرو بودند در یکی از خیابان‌های شهر جلوی پسری 13ساله را گرفته و او را به‌زور با خود بردند. دقایقی بعد از این آدم‌ربایی بود که یکی از آدم‌ربایان با پدر این نوجوان تماس گرفت و گفت پسرش را ربوده و اگر پلیس از این ماجرا بویی ببرد جان پسر نوجوان به خطر می‌افتد. او ادعا کرد که چندین میلیون تومان طلب دارد و پسر 13ساله تا زمان وصول طلبش در اسارت او می‌ماند.
این مرد درباره طلبی صحبت می‌کرد که از ماه‌ها قبل از پدر گروگانش داشت. آنها با یکدیگر دوست بودند و مراوده مالی داشتند اما چند ‌ماه قبل در جریان یک معامله دچار اختلاف مالی شدند و رابطه‌شان به‌هم خورد. در این مدت او بارها تماس گرفته و پولش را خواسته بود اما وقتی این تماس‌ها و واسطه‌هایی که فرستاده بود به نتیجه‌ای نرسید، نقشه آدم‌ربایی کشید. او می‌خواست با این شیوه طلبش را وصول کند، اما خبر نداشت که به دردسر بزرگی دچار می‌شود. دقایق زیادی از تماس تهدیدآمیز مرد آدم‌ربا نگذشته بود که پدر نوجوان 13ساله با پلیس تماس گرفت. او همه‌‌چیز را بازگو و از مأموران درخواست کمک کرد. این مرد مشخصات آدم‌ربا را در اختیار آنان قرار داد، اما گفت که تهدید شده که نباید پای پلیس به میان کشیده شود. با وجود این کارآگاهان پلیس با اجرای طرح مهار خروجی‌های منطقه را تحت نظر گرفتند تا از خارج شدن گروگان از آن محدوده جلوگیری کنند. آنها در همان بررسی‌های اولیه به سرنخ‌هایی درباره مخفیگاه مردی که در پشت پرده این آدم‌ربایی قرار داشت دست پیدا کردند. این اطلاعات حاکی از آن بود که او با همدستی چند نفر دیگر دست به این آدم‌ربایی زده و پسر نوجوان را به یکی از روستاهای اطراف هیرمند منتقل کرده است. به این ترتیب عملیات رهایی گروگان کلید خورد. در حالی که حدود 2ساعت از ربودن پسر نوجوان می‌گذشت مأموران، مخفیگاه آدم‌ربایان را به محاصره درآوردند. چون جان گروگان در خطر بود و ممکن بود آدم‌ربایان دست به اقدام خطرناکی بزنند مأموران همه جوانب احتیاط را درنظر گرفتند و قدم به قدم حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند. آنها در ادامه پی بردند که فقط یکی از گروگانگیران در آنجا حضور دارد. در چنین شرایطی بود که در عملیاتی غافلگیرانه وارد آنجا شده و ضمن دستگیری آدم‌ربا، پسر 13ساله را آزاد کردند. به این ترتیب پسر نوجوان در کمتر از 2ساعت به آغوش خانواده بازگشت.

در تعقیب آرم‌ربایان
با وجود رهایی گروگان و دستگیری یکی از آدم‌ربایان اما تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد. سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان درباره این پرونده گفت: مأموران زبده پلیس مبارزه با جرایم جنایی با سرعت عمل خود توانستند در کمتر از 2ساعت مخفیگاه آدم‌ربایان را در حوالی هیرمند شناسایی کنند. آنها با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، بدون درگیری وارد آنجا شده و در عملیاتی غافلگیرانه ضمن رهایی گروگان، یکی از آدم‌ربایان را نیز دستگیر کردند. او ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اختلافات مالی با پدر پسر ربوده شده انگیزه این آدم‌ربایی بود و با وجود دستگیری یکی از آدم‌ربایان، تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه و دستگیری سایر افراد دخیل در این ماجرا در دستور کار قرار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید