• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189443
+
-

رشد هوش روانی کودکان با مهارت‌های آشپزی

کودکان در گروه سنی خاصی هستند که به توجه بسیاری احتیاج دارند و لازم است که تمامی والدین این نکته را بدانند که توجه آنها باعث بروز استعداد کودکان‌شان خواهد شد. برای شکوفایی استعداد کودکان، نیاز به انجام مهارت‌های عجیب و دور از دسترس نیست. با آشپزی هم می‌توان به رشد و شکوفایی استعدادهای آنها کمک کرد. بله آشپزی! درست شنیده‌اید. اگر بدانید این آشپزی تا چه میزان برای کودکان شما مفید است از همین امروز برای این‌کار وقت می‌گذارید.

جدایی کودکان از فست‌فود
آشپزی ‌ یکی از فعالیت‌هایی به‌حساب می آید که در رشد و بلوغ کودکان تأثیر بسزایی دارد. اگر شما نیز روزانه مشغول این فعالیت هستید خوب است که فرزندان خود را نیز در کنار خود به‌کار بگیرید تا نبوغ و استعداد آنها نیز شکوفا شود. آشپزی کودکان در کنار شما مزایای زیادی دارد و اگر بدانید که این فعالیت تا چه‌حد  استعداد آنها را شکوفا خواهد کرد همواره برای آشپزی با فرزندان‌تان وقت خواهید گذاشت. برای مثال باید به این نکته اشاره کرد که در عصر جدید که تقریباً تمام دنیا درگیر تکنولوژی عادات غلط شده‌اند داشتن یک رژیم غذایی درست می‌تواند حرکتی رو به جلو باشد. از همین رو اگر کودکان‌تان را در آشپزی در کنار خود سهیم کنید، در واقع آنها را با عادتی خوب سرگرم کرده‌اید و به آنها آموخته‌اید که از مصرف انواع فست‌فود که سلامت آنها را در خطر می‌اندازد اجتناب کنند و به فرهنگ غذایی صحیح روی بیاورند.

بی‌خیال بی‌نظمی آشپزخانه
یکی از دلایلی که موجب می‌شود والدین از آشپزی در کنار فرزندان‌شان اجتناب کنند، ایجاد نامرتبی و بی‌نظمی است اما آنها نمی‌دانند که با دریغ کردن خود از فرزندان، چه آسیبی را بر آنان وارد می‌کنند. کمک کردن به‌خصوص در آشپزی رشد ذهنی و مهارتی و حرکتی کودکان را تقویت کرده و سبب پیشرفت خلاقیت آنها می‌شود.

تمرین مهارت‌آموزی
از آنجا که آشپزی هنری چندگانه است عادات خوبی را به کودکان‌تان می‌آموزد. برای مثال شما با واگذار کردن مسئولیت به کودکان‌تان تعهد و مسئولیت‌پذیری را از کودکی به آنها خواهید آموخت و موجب رشد اجتماعی و فردی آنها خواهید شد. یکی دیگر از نقاط مثبت آشپزی جمعی با فرزندان این است که به‌واسطه این چنین فعالیت‌ها حواس پنجگانه فرزندان شما تقویت خواهد شد. افزایش دقت در فرزندان سبب بالا رفتن تمرکز آنها شده و مهارت‌های شناختی آنها را افزایش می‌دهد. پس اگر شما نیز مشتاق به رشد نبوغ و ذوق فرزندتان هستید از ایجاد کثیفی و یا بی‌نظمی حین آشپزی نترسید و این تجربه بکر را در کنار او انجام دهید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید