• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189375
+
-

نماینده واقعی قزوین

با صعود شمس‌آذر، استان قزوین برای اولین بار صاحب یک نماینده واقعی در لیگ برتر شد؛ پیش‌تر پیکان تهران مدتی با عنوان پیکان قزوین در لیگ برتر بازی می‌کرد

نماینده واقعی قزوین

28هفته بعد از شروع رقابت‌های لیگ یک، صعود شمس‌آذر قزوین به لیگ برتر قطعی شد؛ تیمی که در بیشتر هفته‌های این فصل صدرنشین بود، سرانجام ماموریتش را با موفقیت تمام کرد. شمس‌آذر در 28هفته، 58امتیاز به‌دست آورده و با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش در جدول، 11امتیاز اختلاف دارد. آنها با زدن 57گل، هجومی‌ترین تیم این فصل فوتبال ایران نیز به شمار می‌روند و در خط حمله عملکردی خارق‌العاده داشته‌اند. تیم سعید دقیقی این فصل فقط 4بار شکست خورد و 2باخت این تیم در هفته‌های گذشته و بعد از ایجاد فاصله قابل‌توجه با رقبا بوده است. به‌نظر می‌رسد این تیم این قابلیت را دارد که یکی از تیم‌های غافلگیرکننده فصل آینده لیگ برتر باشد؛ تیمی که فصل گذشته در خطر سقوط از لیگ یک قرار داشت، حالا صدرنشین بی‌رقیب به شمار می‌رود.

  یک داستان اورجینال!
شمس‌آذر نخستین تیم لیگ برتری شهر قزوین نیست اما نخستین تیمی است که به‌عنوان نماینده این شهر از لیگ‌های پایین‌تر سهمیه لیگ برتر را به‌دست می‌آورد. قبل از این پیکان برای مدتی به شهر قزوین منتقل شد و در این شهر به مصاف رقبا رفت اما مردم قزوین هیچ‌وقت احساس نکردند که پیکان به این شهر تعلق دارد. این امتیاز بادآورده در نهایت به باد رفت و چند سال بعد یک تیم شایسته سهمیه‌ای سزاوارانه را به این شهر رساند. حالا قزوین بعد از مدت‌ها بخشی از جغرافیای لیگ برتر به شمار می‌رود؛ با تیمی که در شهر بسیار محبوب است و فصل آینده در لیگ برتر با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم قزوین روبه‌رو خواهد شد.

   صعود اول و استعفای دوم
سعید دقیقی، مسیر جالب‌توجهی در فوتبال ایران داشته است. او در دوران بازی، یک مهاجم مرکزی بود که برای تیم‌های مختلفی به میدان رفت و گل‌های زیادی را هم در لیگ برتر به ثمر رساند. سعید حتی سابقه دعوت‌شدن به تیم ملی و گلزنی در این تیم را هم دارد. این چهره سرشناس در پایان دوران فوتبالش بیشتر به سراغ تجربه‌های مدیریتی رفت. او در انتخابات شورای شهر قزوین به‌عنوان یکی از نماینده‌های این شهر انتخاب شد و برای مدتی نیز در قامت یک مدیر در فدراسیون فوتبال فعالیت داشت. با این حال، دقیقی تصمیم گرفت دوباره به فوتبال برگردد و در نخستین تجربه مربیگری، یک کار بزرگ با شمس‌آذر انجام داد. دقیقی اوایل فصل به‌دلیل برخی اختلاف‌نظرها، استعفا داد اما خیلی زود با مخالفت مدیران باشگاه با این استعفا، به تمرین تیم برگشت. او چند‌ماه قبل یکی از گزینه‌های کار کردن در تیم ملی امید هم بود. این مربی پس از پیروزی مهم روز گذشته و قطعی‌شدن صعود به لیگ برتر، رسما اعلام کرد که فصل آینده دیگر در این باشگاه حضور نخواهد داشت. بعید نیست که دقیقی بعد از این تجربه بسیار موفق، فصل جدید را روی نیمکت تیم دیگری در لیگ برتر ایران آغاز کند. با این حال، مدیران شمس‌آذر همچنان به‌دنبال حفظ این مربی هستند.

  ستاره‌های یک صعود
رحمان جعفری که سابقه حضور در لیگ برتر با باشگاه شهرخودرو را دارد، فصل درخشانی را در شمس‌آذر سپری کرده و 19گل برای این تیم زده است. او حالا بار دیگر به لیگ برتر می‌رسد تا شاید در 26‌سالگی در این لیگ خودی نشان بدهد. رحمان کلیدی‌ترین ستاره قزوینی‌ها برای قطعی‌کردن صعود به لیگ برتر بوده است. پوریا سرآبادانی، کنعان طاهرنژاد و احمد الجبوری، دیگر چهره‌هایی هستند که در این تیم نسبتا شناخته‌شده به‌نظر می‌رسند؛ تیمی که یکی از زودهنگام‌ترین صعودهای یک دهه اخیر به لیگ برتر را به نام خودش سند زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید