• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189290
+
-

این تیم غرق نمی‌شود!

اصل ماجرا

ملاقات سرپرست استقلال و وزیر ورزش و جوانان، ظاهرا منجر به همکاری احتمالی یکی از بانک‌ها با این باشگاه شده‌ است؛ همکاری‌ای که به‌نظر می‌رسد با درخواست وزیر انجام می‌شود. شنیده شده است بانک مربوطه با دادن وام فوری به آبی‌ها کمک می‌کند تا بالاخره پرونده قطور استراماچونی بسته شود. اینکه راه رسیدن به پول در فوتبال ایران به وام گرفتن و تولید بدهی‌های جدید به جای بدهی‌های قبلی ختم می‌شود، نکته امیدوارکننده‌ای نیست اما به هر حال مسئله استراماچونی به یک ماجرای بسیار ضروری برای باشگاه تبدیل شده است و استقلال باید از هر راهی برای پرداخت بدهی سرمربی سابقش استفاده کند چرا که در این شرایط هیچ‌کس روش‌های مدنظر باشگاه را نقد نخواهد کرد. مسئله فقط این است که این رقم پرداخت شود و آبی‌ها از خطرات بزرگی که ممکن است تداوم این بدهی برایشان داشته باشد، در امان بمانند.
اینکه چرا تا امروز وزارت ورزش چنین کمکی به استقلال نکرده، همچنان مبهم است. همزمان شدن توصیه وزارت ورزش به کمک به این باشگاه با مطرح شدن زمزمه‌های کاهش احتمالی دخالت وزیر در امور استقلال و پرسپولیس، شاید چندان تصادفی نباشد. اگر قرار به چنین کمکی بود، کاش همه‌‌چیز زودتر اتفاق می‌افتاد اما به هر حال، هنوز بارقه‌های امیدی برای بازگشت استقلال به آسیا وجود دارد اما زمان، یک فاکتور کلیدی به شمار می‌رود. هرقدر این بدهی زودتر پرداخت شود، شانس استقلال برای ماندن در آسیا هم بیشتر خواهد شد. در غیراین صورت آنها باید لیگ قهرمانان را در قامت تماشاچی دنبال کنند.
استقلال باید نجات پیدا کند و این اتفاق دیر یا زود باید بیفتد. اگر بدهی مربی ایتالیایی پرداخت نشود، باشگاه با پنجره بسته نقل و انتقالات، کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر روبه‌رو خواهد شد. در این شرایط دیگر خصوصی‌سازی و فروش سهام استقلال هم به درد هیچ‌کس نخواهد خورد. البته که این پرونده باید زودتر از اینها بسته می‌شد اما مدیران قبلی باشگاه موفق نشدند این کار را انجام دهند و حالا دیدار حجت کریمی، سرپرست باشگاه با وزیر ورزش تا حدودی امید را به اردوی آبی‌ها برگردانده است. استقلال هر طور شده باید بدهی‌اش را پرداخت کند و فعلا این جدی‌ترین اولویت باشگاه است. فیفا و
ای.اف.سی نشان داده‌اند که در چنین پرونده‌هایی اصلا تعارف ندارند. وقتش بود که وزارت ورزش، سستی را کنار بگذارد و به کمک استقلال بشتابد. البته که همین حالا هم برای این کار دیر است اما به‌هرحال هواداران باشگاه این دیررسیدن را به هرگز نرسیدن ترجیح می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید