• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189281
+
-

ماجرای شایعه رد طرح عفاف و حجاب توسط قالیباف

روزنه
ماجرای شایعه رد طرح عفاف و حجاب توسط قالیباف

چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس گفت که طرح عفاف و حجاب توسط محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس از دستور کار خارج شده است. وی با این صحبت قصد داشت بگوید که مجلس سعی دارد تا با انداختن توپ در زمین دولت، از زیر بار هزینه احتمالی شبه رسانه‌های خارجی برای طرح عفاف و حجاب شانه خالی کند.
این نماینده مجلس  مدعی شده بود که قالیباف فقط اجازه داده که طرح خوانده شود ولی نگذاشته که این طرح به رأی گذاشته شود. به گفته وی قالیباف می‌خواهد این موضوع به‌صورت لایحه از سوی دولت و یا قوه قضاییه به مجلس برسد.اما اصل ماجرا چیست؟ آیا واقعا رئیس مجلس با طرح عفاف و حجاب مخالفت کرده است؟ پاسخ این سؤال‌ها اما در گفت و شنودی آمده که در جلسه علنی چهارشنبه 16فروردین‌ماه مجلس مطرح شد.
در این جلسه یکی دیگر از نمایندگان مجلس ‌ در تذکری خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت که در رسانه‌ها اینطور بیان شده که مجلس جلوی قانون عفاف و حجاب را گرفته است و با توجه به اتمام حجت رهبر معظم انقلاب در این زمینه باید کاری جدی و عاجل انجام شود.اما پاسخی که رئیس مجلس در همان جلسه به او داد آب پاکی را روی دست او ریخت و به نوعی پاسخی مستدل بود به شایعه مخالفت مجلس با طرح عفاف و حجاب.مجلس کجا جلوی قانون عفاف و حجاب را گرفته؟ قالیباف این سؤال را در پاسخ این نماینده مجلس مطرح کرد و تیتر صحبت‌های او در آن جلسه این بود که «این حرف‌ها از اساس کذب محض است».
البته رئیس مجلس مفصلا توضیح داد که پیش از این هم گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره عملکرد دستگاه‌های مسئول در قانون عفاف و حجاب در صحن علنی قرائت و مشخص شد که حداقل 32دستگاه در این زمینه کوتاهی داشته‌اند.

«خارج از نوبت بررسی می‌کنیم!»
قالیباف در ادامه گفت همان موقع هم اعلام آمادگی کردیم تا هرگونه خلأ قانونی در این زمینه را رفع کنیم و این پیشنهاد چه از ناحیه دولت باشد و چه از ناحیه قوه قضاییه آن را خارج از نوبت رسیدگی خواهیم کرد.
قالیباف البته به ارائه گزارش شوراهای بالادستی همچون شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به کمیسیون فرهنگی هم اشاره کرد و گفت صحبت‌هایش درباره موضوع حجاب را شفاف گفته و موضعش در اتاق در بسته نبوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید