• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189262
+
-

افزایش اهدای خون در استان‌ها

روزه‌داران خون اهدا کردند

یکی از سنت‌های خوب شب‌های قدر که طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته‌، نذر خون و اهدای آن در این ایام است. به گزارش همشهری، آنطور که وزیر بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی هم خبر داده اهدای خون در شب‌های قدر نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۲۷درصد رشد
داشته است.‌ به‌گفته بهرام عین‌اللهی، در شب‌های قدر نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون به‌صورت ۱۰۰درصد تأمین شده است. اهدای خون در استان‌های مختلف نیز با رشد همراه بوده است به‌طوری که استان‌های خراسان‌ شمالی، گیلان، خوزستان، همدان، مرکزی‌، خوزستان، لرستان، اصفهان و قم از این افزایش خبر داده‌اند.

افزایش 34درصدی در خراسان شمالی
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی از افزایش تعداد اهداکنندگان خون در شب‌های قدر امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به‌گفته هادی نوری، طی شب‌های قدر امسال ۴۵۷نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که رشد 34درصدی را به‌همراه داشته است.

افزایش 7درصدی در گیلان
گیتی ایزدی‌پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از رشد ۷.۶۷درصدی اهدای خون گیلانی‌ها در لیالی قدر خبر داد و گفت: درمجموع 3شب قدر امسال ۱۵۸۵نفر خون اهدا کردند.

افزایش 40درصدی در قم
معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال میزان اهدای خون شهروندان قمی در شب‌های قدر نسبت به سال گذشته ۴۰درصد رشد نشان می‌دهد. به‌گفته علیرضا کبیری، در شب‌های قدر 1189نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یک‌هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

افزایش 18درصدی در مرکزی
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: میزان اهدای خون در این استان در لیالی قدر امسال نسبت به سال گذشته، 18.7درصد افزایش یافت. به‌گفته ریتا ظهیری، 1021نفر از مردم روزه‌دار این استان در شب‌های قدر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال استان مراجعه کردند که از این تعداد ۷۳۷نفر شرایط لازم برای اهدای خون را داشتند.

افزایش 15درصدی در خوزستان
مدیرکل انتقال خون خوزستان از اهدای 2614واحد خون از سوی مردم استان در شب‌های قدر امسال خبر داد. به‌گفته علی فیضی، میزان اهدای خون در شب‌های قدر در خوزستان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳درصد افزایش
یافته است.

افزایش8/3 درصدی در لرستان
مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۳۰۵۶ لرستانی از ابتدای رمضان۱۴۰۲ تاکنون موفق به اهدای خون شدند. به‌گفته علی سوری، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۳درصد افزایش داشته است.

افزایش 36درصدی در تهران
مدیرکل انتقال خون تهران از افزایش ۳۶درصدی مشارکت مردم استان برای اهدای خون در لیالی قدر ۱۴۰۱ نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته خبر داد. به‌گفته محمدرضا مهدی‌زاده، از میان مراجعه کنندگان، ۳۹۷۰نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید