• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189244
+
-

پویش «مهمان سفره کریمان» از سوی مسجدی‌ها

بچه‌های مسجد
پویش «مهمان سفره کریمان» از سوی مسجدی‌ها

ثریا روزبهانی- روزنامه‌نگار

پویش «مهمان سفره کریمان» در شب‌های‌ماه مبارک رمضان با توزیع افطار ساده برای دومین سال متوالی در منطقه۵ برگزار می‌شود. پویش مهمان سفره کریمان از سال گذشته آغاز شده و امسال هم بیشتر مساجد منطقه۵، هر شب به همت امنای مساجد و خیران محلی با پذیرایی از نمازگزاران در حال اجراست.
دبیر مجمع ‌هیئت‌های مذهبی شمال‌غرب تهران، درباره چگونگی اجرای این پویش توضیح می‌دهد و می‌گوید: «در این طرح مساجد، ‌هیئت‌ها و حسینیه‌ها در منطقه ۵ تهران از نمازگزاران و رهگذران روزه‌دار، با افطاری ساده که توصیه مقام معظم رهبری است، پذیرایی می‌کنند.»
مرتضی متشرعی با اشاره به اینکه این پویش همزمان با شب میلاد کریم اهل‌بیت امام مجتبی(ع) با محور افطاری ساده آغاز شده است، تأکید کرد که برخی از حسینیه‌ها نیز از نیمه‌ماه تا پایان‌ماه مبارک موکب پذیرایی برپا می‌کنند. او افزود: «علاوه بر این مکان‌ها، امسال شهرداری‌های نواحی این منطقه هم از شب اول در بوستان‌های شاخص، افطار ساده توزیع می‌کنند که بوستان میعاد در خیابان آیت‌الله کاشانی، بلوار ابوذر ازجمله این بوستان‌هاست. امیدواریم سنت حسنه افطاری ساده، در سایر مناطق و محله‌ها هم به‌صورت خودجوش فراگیر شود.»
به‌گفته متشرعی، در‌ماه رمضان روحیه‌ کمک به انسان‌ها و روحیه‌ تعاون در میان مردم رواج پیدا می‌کند. خودخواهی‌های انسان به نفع دیگرخواهی‌ها مغلوب می‌شود. خوشبختانه در این سال‌ها افراد بسیاری، بدون نام و نشان، مساجد، حتّی خیابان‌ها را به مرکزی برای برپایی ضیافت الهی ویژه بندگان خدا قرار داده‌اند. اینان افطاری مهیا و مردم را بر سر سفره‌ افطار خودشان دعوت می‌کنند؛ بدون اینکه تعارفات معمولی و ملاحظات و رودربایستی‌هایی که در مهمانی‌های شخصی، وجود داشته باشد.
دبیر مجمع هیئت‌های مذهبی شمال‌غرب تهران در پایان خاطرنشان کرد که این حالت تعاون و خیرخواهی برای مردم، بسیار ارزشمند است و به طهارت نفسانی انسان منتهی می‌شود. چه بهتر کسانی که می‌خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رایج شده است، افطاری بدهند تا مردم، رهگذران و کسانی که مایلند، از این افطاری استفاده کنند. این یک درس بزرگ و یک تمرین الهی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید