• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189198
+
-

با مردم/ترافیک ویلاشهرساکنان محله را دچار مشکل کرده است

تعدد کارخانجات و کارگاه‌ها در منطقه ویلاشهر - واقع در جاده تهران کرج باعث شده ترافیک و نبودن جای پارک از مسائل جدی محله باشد. بدیهی است که تعداد زیادی از کارکنان کارخانجات واقع در مسیر با خودروی شخصی خود تردد می‌کنند و نیاز به پارکینگ دارند درحالی‌که پارکینگی برای این تعداد خودرو پیش‌بینی نشده است در نتیجه تمام خیابان‌های محله درگیر پارک نامناسب است تا جایی که اهالی برای خروج خودروی‌شان از پارکینگ دچار مشکل هستند. بارها برای رانندگان یادداشت گذاشته و حضوری تذکر داده‌ایم که حداقل جلوی در پارکینگ منازل پارک نکنند و در معابر پارک دوبله که باعث کندی حرکت می‌شود نداشته باشند اما آنها پیشنهاد می‌دهند که ساکنان از اسنپ استفاده کنند!  از مسئولان خواهشمندیم زودتر فکری به حال این وضعیت بکنند. ایجاد پارکینگ، ‌به‌کارگیری پلیس و نیز اعمال جریمه برای پارک‌های غیراصولی می‌تواند چاره‌ساز باشد.
احمدی از ویلاشهر

آموزش مهارت‌های زندگی از مقطع دبستان اجرا شود
در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مترقی مهارت‌های زندگی از سنین پایین و از زمانی که کودکان وارد مدرسه می‌شوند آغاز می‌شود. به‌عنوان مثال در کشوری مثل ژاپن کودکان موظفند که محیط مدرسه را هر روز خودشان نظافت کنند یا در تهیه و توزیع غذای روزانه مشارکت داشته باشند.این قبیل روش‌های تربیتی، موجب شکل‌گیری درست شخصیت کودکان، بالابردن روحیه همکاری، مشارکت و مسئولیت‌پذیری در آنها خواهد شد و اثرات مثبت و مفید آن در آینده کشور نمود پیدا خواهد کرد. جا دارد که کشوری با قدمت و فرهنگ ما هم این قبیل رویکردهای آموزشی و پرورشی را الگو قرار دهد.
نوری از تهران

پیامک

سامانه ثنای دادگستری کارآمد نیست
چند سالی است که وزارت دادگستری سامانه ثنا را طراحی و معرفی کرده است که از طریق آن ابلاغ‌های قضایی، شکوائیه‌ها، دادخواست‌ها و نوبت دادگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و افراد قادرند با ثبت نام در آن، از آخرین وضعیت پرونده‌ها و شکوائیه‌های خود مطلع شوند. تا این جای کار قابل تقدیر است اما مشکل از جایی شروع می‌شود و بسیاری افراد برای پیگیری ابلاغیه‌ها و تاریخ دادگاه‌ها با مشکل مواجه هستند. ورود به سامانه و دریافت اطلاعات شخصی بسیار سخت است و کندی سرعت سامانه نیز مشکلات را مزید می‌کند. چرا سامانه‌ای با این سطح از اهمیت که  می‌تواند بار زیادی از ترافیک و مراجعه افراد را به دادگستری کم ‌کند مشکل فنی دارد؟
خسروی از تهران

پتروشیمی‌های بوشهر خسارت وارده به جاده‌ها را جبران کنند
ساکنان بوشهر به‌خصوص در منطقه عسلویه در طول سال‌مجبور به تعمیرات جلوبندی خودروها آن هم چندبار در سال هستند و علت آن تردد بسیار تانکرها و وسایل نقلیه سنگین پتروشیمی‌ها در جاده‌های استان است. انتظار می‌رود پتروشیمی با همکاری اداره راه به مرمت جاده‌ها بپردازند و اعتبارات لازم را برای مرمت و روکش آسفالت در اختیار مسئولان راهداری بگذارند.
عطایی از بوشهر

کوچه‌های روستای گوشه در چهارمحال و بختیاری آسفالت ندارد
روستای گوشه واقع در بخش ناغان از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری تا امروز حتی یک جاده آسفالت شده ندارد که این موضوع در زمستان‌ها مشکل‌ساز است و رفت‌وآمد مردم را بسیار مشکل می‌کند. لطفاً فکری برای آسفالت کوچه‌های این روستا و رفع مشکلات دیگر کنید.
موسوی از ناغان

پیام
تمامی تاکسی‌ها ملزم به نصب قیمت و استفاده از دستگاه کارتخوان شوند

در دوران همه‌گیری کرونا تقریبا بیشتر تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان مجهز بودند.متأسفانه با فروکش کردن این بیماری دیگر از دستگاه‌های کارتخوان خبری نیست و کمتر تاکسی هم از بارکد قیمت استفاده می‌کند.استفاده از این دستگاه‌ها نسبت به دریافت پول نقد چند مزیت داشت اول اینکه انتقال آلودگی از راه رد و بدل کردن پول را به صفر می‌رساند. دوم اینکه کرایه بسیاری از خطوط رند نیست و به‌اصطلاح پول خرد دارد که خود این موضوع موجب دردسر مسافران و رانندگان و حتی گاهی درگیری و بحث بین آنها می‌شود که درصورت وجود دستگاه کارتخوان این موضوع منتفی است. درج نرخ مصوب هر خط روی شیشه تاکسی‌ها هم این حسن را دارد که دیگر برخی از رانندگان کرایه را دلبخواهی تعیین نمی‌کنند و مسافران نرخ تعیین شده و قانونی را که سازمان تاکسیرانی ابتدای هر سال معلوم می‌کند می‌پردازند.
توکلیان از تهران

داروی ساندیمون برای افراد پیوندی در داروخانه‌ها موجود نیست
چند ‌ماه است که مسئولان وزارت بهداشت از نبود مشکل در تامین دارو صحبت می‌کنند درصورتی  که 3ماه است دربه در داروی ساندیمون برای همسرم هستم که پیوند عضو کرده و این دارو برایش ضروری است. هر روز با داروخانه هلال‌احمر تماس می‌گیرم و بعد از نیم‌ساعت پشت خط ماندن با جمله تکراری دارو نیامده روبه‌رو می‌شوم. در این مدت چندبار با هزینه چند میلیونی دارو را از ناصرخسرو تهیه کرده‌ام. هر وقت هم با سازمان غذا و دارو تماس می‌گیرم شماره‌ای برای اطلاع دادن اعلام می‌کنند که بعد از تماس کسی پاسخگو نیست. لطفاً به داد من و امثال من برسید.
رضوانی از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید