• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189183
+
-

عدد خبر/99 بنای ناایمن

نتایج اولیه بررسی‌ها نشان می‌دهد که تهران ۱۲۹ساختمان پرخطر داشته که اخیرا اعلام شده وضعیت ایمنی در این ۱۲۹ساختمان از منظر حریق بحرانی بهبود پیدا کرده است و در حال حاضر تعداد این ساختمان‌ها به 99 رسیده است. مالکان این 99ساختمان احضار شده‌اند و توصیه‌های لازم به آنان داده شده است. این افراد باید ایمنی در ساختمان‌های خود را ارتقا دهند و اگر به آن توجه نکنند بار اول انشعابات ساختمان قطع خواهد شد و درصورت عدم‌ارتقای ایمنی، این‌بار ساختمان با دستور قضایی پلمب خواهد شد.

200 دستور قضایی
بیش از ۲۰۰دستور قضایی در سال۱۴۰۱ در راستای صیانت از حقوق عامه درخصوص ساختمان‌ها، اماکن و گودهای ناایمن در تهران صادر شده و طی بخشنامه‌ای مأموریت داده شده تا اماکن و ساختمان‌های پرخطر در هر حوزه قضایی را شناسایی و پرونده‌ای متشکل از سوابق هر یک به‌منظور نظارت و پیگیری لازم تشکیل دهند تا اقدامات تأمینی و پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق مردم در جهت رفع خطر و کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث احتمالی در دستور کار قرار گیرد.

999 بلندمرتبه
سازمان آتش‌نشانی تهران در آستانه اجرای طرح999 است. در این طرح، کارشناسان به همراه مربیان آتش‌نشان داوطلب پس از هماهنگی قبلی با هیأت مدیره و نمایندگان برج‌های بلند در زمان مشخص با توجه به برج‌ها و حضور ساکنان برج‌ها با استفاده از تجهیزات آموزش می‌دهند. در فاز اول این طرح جامعه مخاطب‌شان، ساکنان 999 بنای بلندمرتبه با کاربردی‌های مختلف است و در مراحل بعدی طرح سراغ سایر ساختمان‌ها می‌روند. هدف از این کار آشنا کردن شهروندان ساکن در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه با مخاطرات پیرامون هنگام بروز حوادث است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید