• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189159
+
-

چالش ادامه دارد!

اظهارات تازه رئیس فدراسیون فوتبال ایران نشان می‌دهد که کشمکش ای‌اف‌سی با باشگاه‌های وطنی همچنان ادامه دارد. شاید سال‌های گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با شرایط خاص تیم‌های ایرانی کنار می‌آمد و موضع عجیبی علیه آنها نمی‌گرفت اما حالا دیگر همه‌‌چیز عوض شده و سختگیری‌های ای‌اف‌سی نیز به اوج خودش رسیده است. باشگاه‌های ایرانی باید در آسیا با تیم‌های ثروتمند قطری، عربستانی، کره‌ای و ژاپنی رقابت کنند اما حتی رسیدن به این مسابقه‌ها نیز برای این تیم‌ها به یک دردسر بزرگ تبدیل شده است.

  دیگر دروغ نمی‌گوییم!
سندسازی و ارائه مدارک غیرواقعی به ای‌اف‌سی در چند نوبت موجب جریمه فوتبال ایران شده است. حالا مهدی تاج از احتمال رقم‌خوردن جریمه 300هزار دلاری از سوی ای‌اف‌سی علیه فدراسیون صحبت کرده است و گفته فدراسیون از این پس به هیچ‌وجه زیر بار سندسازی نمی‌رود و هر پرونده‌ای که وجود دارد، باید به شکل دقیق و درست به ای‌اف‌سی فرستاده شود. باید دید که این ماجرا چه سرنوشتی خواهد داشت. مدیران فوتبال ایران بارها چنین وعده‌هایی داده‌اند اما به این وعده‌ها وفادار نبوده‌اند.

  با رادو تسویه شده است؟
رئیس فدراسیون فوتبال همین چند روز قبل از خطر حذف پرسپولیس از آسیا صحبت کرد؛ صحبت‌هایی که اصلا به مذاق هواداران و مدیران این باشگاه خوش نیامد. حالا اما تاج مدعی شده که قرمزها بدهی رادوشوویچ را پرداخت کرده‌اند و مشکلی از این بابت ندارند. خود باشگاه پرسپولیس نیز تأکید دارد که این بدهی تسویه شده است. اگر این اتفاق رخ داده باشد، شاید یکی از بزرگ‌ترین موانع از مسیر قرمزها برای حضور در آسیا برداشته شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که پرسپولیس سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را به‌دست می‌آورد یا نه.

  مالکیت مشترک، آخرین دردسر نیست!
تاج گفته فعلا مالکیت مشترک پرسپولیس با استقلال، آخرین مانع در مسیر این تیم به شمار می‌رود اما او باور دارد که با توجه به شروع روند خصوصی‌سازی، ای‌اف‌سی خیلی هم روی این ماجرا حساس نخواهد شد. مانع بزرگ دیگر برای قرمزها شرایط استادیوم آزادی است؛ ورزشگاهی که هنوز از استانداردهای لازم برخوردار نیست و ممکن است مجوز میزبانی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان را به‌دست نیاورد. در این صورت پرسپولیس ناچار می‌شود استادیوم دیگری را برای این مسابقات معرفی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید