• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189057
+
-

به پایان سلام کن

6نشانه‌ای که مشخص می‌کند صهیونیست‌ها برای رفتن عجله دارند

گزارش
به پایان سلام کن

حسین سعیدی-روزنامه‌نگار

نابودی رژیم صهیونیستی از آن دست آرمان‌های محبوب در میان ملت‌های مسلمان است که به‌گفته رهبر معظم انقلاب، در آینده نزدیک رخ خواهد داد. ایشان در سال 1394صراحتا به این موضوع پرداختند و فرمودند: «صهیونیست‌ها ۲۵سال آینده را نخواهند دید و در همین ۲۵سال هم جبهه مقاومت آنها را راحت نخواهد گذاشت.» در سال‌جاری نیز تصریح کردند که «ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵سال دیگر را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند.»
اما سؤال اینجاست که فروپاشی رژیم موقت صهیونیستی براساس رخداد کدام گزاره‌ها به وقوع خواهد پیوست؟ دلایل قابل‌تأملی در این خصوص وجود دارد که اهم آنها به شرح ذیل است:


   تشدید بی‌سابقه دوقطبی‌های داخلی
رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس ادعا داشت که جامعه‌ای یکدست را در اراضی اشغالی مستقر کرده است. گسل‌های اختلاف در میان احزاب اسرائیلی اما با ترور «اسحاق رابین»، به‌دست یک دانشجوی 25ساله صهیونیست به نام «ایگال عمیر» عمیق‌تر شد. تظاهرات اخیر صدها هزار نفری علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو که در تاریخ این رژیم بی‌سابقه بوده نیز تنها یک زاویه از زوایای مختلف انشقاق در میان جامعه صهیونیستی است. عجیب‌تر آنکه طبق اسناد فوق محرمانه آمریکایی‌ها، رئیس موساد کارمندان خود را برای شرکت در تظاهرات ضد‌دولتی علیه نتانیاهو ترغیب می‌کرده است.

کابوس کرانه باختری برای اشغالگران
راهبردنویسان صهیونیست با این توهم که می‌توانند الگوی به رسمیت شناختن تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 1994را به نوار غزه نیز تسری بدهند، گمان نمی‌کردند که بخشی از سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها را از ناحیه کرانه باختری ببینند. می‌خواستند کرانه باختری را نماد رفاه، آزادی و امنیت برای جوانان فلسطینی جا بزنند غافل از اینکه در سال گذشته میلادی همان جوانان، 31صهیونیست را در عملیات‌های عمدتا تک نفره به درک واصل و 116اشغالگر را زخمی کردند. یک نمونه آماری از زیر و رو کردن خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها به آبان‌ماه سال گذشته بازمی‌گردد که فقط در آن ماه، 382عملیات نظامی در کرانه باختری ثبت شد.

وحشت تاریخی از مواجهه نظامی با حزب‌الله
فرماندهان مغرور اسرائیلی که در سال 1982با خیالی آسوده دستور حمله به بیروت، پایتخت لبنان را صادر کردند و بخش‌هایی از جنوب لبنان و همه پایتخت را اشغال کردند، همین چند روز پیش در پاسخ به حملات موشکی از خاک لبنان، به هدف قرار دادن یک مزرعه موز اکتفا کردند! با این حساب، حمله به یک مزرعه موز از «افزایش توان بازدارندگی» حزب‌الله حکایت دارد و گرنه تغییر و تبدیلی در توحش صهیونیست‌ها ایجاد نشده و درصورت معتبر دانستن گزینه حمله نظامی، در انجام یک تعرض خشن دیگر به سرحدات لبنان کوچکترین تردیدی نخواهد کرد.

گسترش شعاع عملیاتی مقاومت
شاید حتی به مخیله خوش‌بین تحلیلگران حامی آرمان قدس نیز نمی‌رسید که سلاح مقاومت از سنگ به موشک ارتقا یافته و مهم‌تر از آن، شعاع عملیاتی مجاهدان فلسطینی از غزه و کرانه باختری به خاک لبنان تسری یابد. افزون بر این، دیدار اخیر رهبران گروه‌های مقاومت با دبیر کل حزب‌الله لبنان، این پیام صریح را به تل‌آویو مخابره کرد که این تغییر در ورای بحران‌ها تثبیت شده و فاکتوری تعیین‌کننده برای تحمیل خواسته‌های مقاومت به طرف متجاوز است. این جدای از میثاق غیرقابل گسست انصارالله یمن و مقاومت عراق برای نشان دادن ضرب شست به صهیونیست‌ها درصورت هرگونه غلط اضافه اشغالگران خواهد بود.

شتاب صهیونیست‌ها برای بستن چمدان‌ها
جدیدترین پژوهش رسانه‌ای اسرائیل حاکی از آن است که روند مهاجرت معکوس از اراضی 1948به دیگر کشورهای جهان به‌دلیل «وخامت اوضاع در اسرائیل» و «افزایش خطر دیکتاتوری در حاکمیت» تشدید شده است. حتی در برخی از گزارش‌ها اعلام شده که پس از جلوس نتانیاهو بر کرسی نخست‌وزیری، از حدود 9میلیون جمعیت  سرزمین‌های اشغالی، به‌زودی 2میلیون نفر به دلایل فوق‌الذکر مهاجرت خواهند کرد.تعداد درخواست شهروندان صهیونیست برای اخذ تابعیت دیگر کشورها، افزایش یافته چراکه از آینده خود به‌دلیل اتفاقات روی داده نگران هستند و اصطلاحا فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.

اعتراف سران اسرائیل به نابودی
اعتراف سران و حامیان رژیم موقت صهیونیستی به نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل، یکی از دیگر دلایل روشن و غیرقابل انکار برای فروپاشی همیشگی این غده سرطانی به شمار می‌رود. در سال 2016گزارشی از سازمان جاسوسی سیا درز کرد که نسبت به بقای صهیونیست‌ها تا 20سال آینده ابراز تردید شده بود. شاید معروف‌ترین پیش‌بینی مربوط به «میخائیل پریزون» تحلیلگر معروف اسرائیلی است که در بهمن سال گذشته، تصریح کرده بود که اسرائیل وارد نابودی شده و «فساد» و «اختلافات داخلی»، سرانجام این رژیم را از پای در خواهد آورد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید