• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189036
+
-

فوتبال 90دقیقه نیست

بدون درنظرگرفتن وقت‌های تلف‌شده، امروز پرسپولیس صدرنشین لیگ بود

لیگ بیست‌ودوم در حالی به هفته‌های پایانی رسیده که کورسی فشرده و کم‌سابقه برای کسب عنوان قهرمانی بین 3‌تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس برقرار است. طلایی‌پوشان هم‌اکنون با 52‌امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدر جدول قرار دارند، پرسپولیس هم با 51‌امتیاز این تیم‌ها را تعقیب می‌کند. با این حال، شاید جالب باشد اگر بدانید بدون احتساب گل‌های رد و بدل شده بعد از دقیقه 90، سرخپوشان پایتخت امروز بر صدر جدول تکیه زده بودند.
اگر داورها دقیقا در پایان دقیقه‌90 همه مسابقات سوت خاتمه بازی را به صدا در می‌آوردند، امروز پرسپولیس با 50امتیاز صدرنشین بود و سپاهان و گل‌گهر با 49 و 47‌امتیاز پشت سر این تیم بودند. در وقت‌های تلف‌شده مسابقات پرسپولیس در فصل جاری، کلا 2‌گل به ثمر رسیده است؛ یکی را وحدت هنانوف به تراکتور زد و دیگری را محمد کریمی با پیراهن سپاهان وارد دروازه سرخپوشان کرد. سایر مدعیان قهرمانی اما وقت‌های تلف‌شده پرهیجان‌تری داشته‌اند. تراکتور بهترین تیم بعد از دقیقه90 بوده است. قرمزهای تبریز در اوقات اضافی 6‌گل زده‌اند، 2‌گل خورده‌اند و 12‌امتیاز اندوخته‌اند که عدد بسیار بزرگی است. استقلال در وقت‌های اضافه 6‌گل زده، 3‌گل خورده و 6‌امتیاز جمع کرده است. فولاد سومین تیم موفق در وقت‌های اضافی بوده. آنها بعد از دقیقه 90، توانسته‌اند 5‌گل بزنند و 3‌گل هم دریافت کرده‌اند. آنها هم مثل استقلال 6‌امتیازشان را مدیون این دقایق از مسابقات هستند. بعد از این 3‌تیم، سپاهان بهترین عملکرد را در وقت‌های اضافی داشته است. شاگردان مورایس بعد از دقیقه 90، 3‌بار دروازه رقبا را گشوده‌اند و یک‌گل هم خورده‌اند تا آنها نیز 6‌امتیاز از این تایم طلایی اندوخته باشند.
بنابراین به وضوح می‌توان گفت عبارت «فوتبال 90دقیقه است»، یک دروغ بزرگ و تاریخی به شمار می‌رود. فوتبال تا زمان دمیده‌شدن در سوت پایان مسابقه ادامه دارد و سرنوشت خیلی از تیم‌ها و تورنمنت‌ها درست در لحظات پایانی مشخص می‌شود. نه هیچ‌‎وقت تمرکزتان را از دست بدهید و نه هرگز ناامید شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید