• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18891
+
-

پردیس فرهنگی مذهبی در حرم مطهر حضرت امام‌ره برپا می‌شود


شهردار منطقه4 تهران از برپایی پردیس فرهنگی «امام و قرآن» در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام‌(ره) خبر داد و گفت: «شهرداری منطقه4 از عصر روز 13خرداد میزبان زائران مرقد مطهر حضرت امام‌(ره) خواهد بود».

به گزارش همشهری، سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر تصریح کرد:« به‌مناسبت بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی‌(ره) پردیس فرهنگی منطقه4 با مشارکت مناطق12، 13، 16و21 در قالب پردیس «امام و قرآن» از ساعت19تا 24روز یکشنبه 13خرداد با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع، میزبان زائران و دوستداران آن امام همام است». شهردار منطقه4 هدف از برپایی این پردیس فرهنگی را زنده‌نگه‌داشتن خاطرات، سیره و زندگانی حضرت امام خمینی‌(ره) عنوان کرد و افزود: «الگوگیری و بهره‌برداری از اندیشه‌های قرآنی حضرت امام(ره) و آشنایی نسل‌جوان و نوجوان با شخصیت والای امام راحل از دیگر اهداف برپایی پردیس فرهنگی امام و قرآن است». او با اشاره به فعالیت‌های این پردیس فرهنگی مذهبی اضافه کرد: «پردیس فرهنگی امام و قرآن با نگاهی ویژه به کودکان، جوانان و نوجوانان با محوریت خانواده با مضامین کتابت قرآن به‌صورت کلی یا بخشی از قرآن همزمان توسط هنرمندان عرصه هنر خوشنویسی، میزبان زائران خواهد بود».

حسینی همچنین گفت: «برگزاری مسابقه تلاوت قرآن، اجرای نمایش‌ها و روایت قصص قرآنی، مسابقه تفسیر قرآن ویژه خانواده‌ها و برپایی غرفه‌های زائر مجازی و نقاشی ویژه کودکان از جمله اقدامات پردیس فرهنگی منطقه4 خواهد بود».

شهردار منطقه4 در ادامه از اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در پردیس فرهنگی امام و قرآن خبر داد و افزود: «تلاوت قرآن، تواشیح، مسابقات حفظ قرآن، سخنرانی‌هایی درخصوص مقام والای حضرت علی(ع) و شب‌های قدر و همچنین دایر کردن نمایشگاه آثار و مباحث قرآنی حضرت امام خمینی‌(ره) و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این پردیس است».

به گفته سیدعلیرضا حسینی، کارکنان شهرداری منطقه4، چهارشنبه هفته گذشته به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید