• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188876
+
-

یکصدا علیه شوالیه

فضای این روزهای استقلال، عملا کار را برای فتح‌الله‌زاده غیرممکن کرده است

یکصدا علیه شوالیه

اگرچه استقلال داخل زمین همچنان برنده می‌شود و شرایط فنی خوبی دارد اما آسمان باشگاه تیره و تار است. هنوز غم ناشی از حذف آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان آسیا التیام نیافته و حتی هراس ناشی از مجازات‌های بیشتر، ازجمله کسر امتیاز هم پابرجاست. در چنین شرایطی، هیأت‌مدیره باشگاه بی‌اعتنا به افکار عمومی حکم به ادامه حضور علی فتح‌الله‌زاده در منصب مدیرعاملی داده، اما کیست که نداند با وضعیت موجود، ادامه کار برای او غیرممکن است؟ در 2مسابقه اخیر آبی‌ها در تهران و اراک شاهد شعارهای اعتراضی بسیار تند علیه جناب شوالیه بودیم و جالب اینکه پرسپولیسی‌ها هم در مسابقه خانگی با ملوان به شکلی طعنه‌آمیز در حمایت از مدیرعامل آبی‌ها شعار دادند! همچنین بازیکنان که رکن مهم تیم هستند، دل خوشی از فتح‌الله‌زاده ندارند و در میکسد‌زون تهران و اراک حسابی از خجالت او درآمدند.
از همه بدتر اما رابطه فتح‌الله‌زاده با ریکاردو ساپینتو است. آنچه در برهه فعلی جریان دارد، بدترین نوع رابطه بین یک کارفرما و کارمند است. مربی پرتغالی که از نظر سلسله مراتب اداری باید زیر دست فتح‌الله‌زاده باشد، در اوج محبوبیت به سر می‌برد و در نقطه مقابل جناب مدیر از کمترین مقبولیت عمومی برخوردار نیست. در نتیجه می‌رسیم به جایی که فتح‌الله‌زاده انتخاب ساپینتو به‌عنوان سرمربی برتر سال را به او تبریک می‌گوید و در روزنامه‌اش برای ریکاردو نوشابه باز می‌کند، اما سرمربی استقلال با حملات تند و آتشین در نشست خبری جواب مدیرعامل را می‌دهد. وخامت اوضاع در استقلال به حدی است که رسانه رسمی باشگاه ناچار می‌شود حرف‌های سرمربی را نه‌تنها سانسور بلکه تحریف کند!
حقیقت آن است که این روزها همه استقلال علیه فتح‌الله‌زاده یکصدا شده و در چنین شرایطی، ادامه کار او چیزی نزدیک به محال خواهد بود. مدیری که بازیکنان در تلویزیون او را تکذیب می‌کنند و سرمربی هم در نشست خبری مورد تفقد قرارش می‌دهد، چطور باید کار کند؟ با کدام سرمایه اجتماعی و کدام اقتدار؟

محبی در مسیر مغانلو
استقلال دلهره از دست دادن قائدی و محبی را دارد. قائدی باید به امارات برگردد و مشکل محبی با سانتاکلارا شاید به‌دست سپاهانی‌ها حل شود
امیرحسین اعظمی|  مسئله‌ای که این روزها ذهن هواداران استقلال را درگیر کرده، وضعیت مهدی قائدی و محمد محبی 2بازیکن بوشهری این تیم است. آنها بدون شک در این فصل جزو بهترین خریدهای استقلال بودند؛ بازیکنانی که البته حضورشان در جمع آبی‌های پایتخت به‌صورت قرضی است و استقلال نمی‌تواند بابت حفظ این بازیکن‌ها برای فصل آینده اطمینان صددرصدی داشته باشد. قائدی و محبی تحت قرارداد 2باشگاه شباب‌الاهلی امارات و سانتاکلارای پرتغال هستند و این دو باشگاه نقش مهمی در وضعیت این دو بازیکن برای فصل بعد خواهند داشت.

   قائدی استقلال را دوست دارد
آمار قائدی در این روزها فوق‌العاده است و در 8بازی اخیر موفق به زدن 7گل شده است. او در مقاطعی از فصل افت کرده ولی در حال حاضر جزو آماده‌ترین مهاجمان لیگ برتر محسوب می‌شود که در بهترین زمان ممکن به دوران اوج برگشته است. قائدی بعد از حضور در شباب‌الاهلی نتوانست انتظارات این باشگاه را برآورده کند و درنهایت به استقلال برگشت ولی درخشش دوباره در این تیم باعث شد تا باز هم بحث جدایی این بازیکن از جمع آبی‌ها مطرح شود. مهم‌ترین چالش باشگاه استقلال برای حفظ این بازیکن، بدقولی مدیران در پرداخت طلب باشگاه شباب است. از امارات خبر می‌رسد که بدحسابی استقلال با نارضایتی باشگاه اماراتی همراه بوده و آنها قصد ندارند برای فصل آینده این بازیکن را در اختیار استقلال قرار دهند. شباب‌الاهلی حتی مدتی پیش قصد داشت از استقلال شکایت کند ولی قائدی مانع این اقدام اماراتی‌ها شد تا برای استقلال زمان بخرد.
یکی از تیم‌هایی که تمایل به جذب قائدی دارد، اتحاد کلبا تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی است ولی مسئله مهم اینجاست که قائدی بازی در استقلال را دوست دارد و به نزدیکانش گفته که نمی‌خواهد فوتبال ایران را ترک کند، خصوصا که جام ملت‌های آسیا هم نزدیک است و قائدی امید دارد با دعوت شدن به تیم ملی در این تورنمنت بازی کند. استقلال مشکلی بابت دستمزد قائدی برای فصل آینده ندارد ولی مسئله مهم، راضی کردن باشگاه اماراتی است؛ موضوعی که ممکن است برای استقلال یک دردسر بزرگ باشد. این در حالی است که از دست دادن قائدی اتفاق خوبی برای استقلال و هوادارانش نخواهد بود.

   تیم محبی در حال سقوط!
محمد محبی هم برای فصل بعد وضعیت مبهمی دارد و ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید سانتاکلارا در جدول لیگ 18تیمی پرتغال فقط با گرفتن 15امتیاز در رده آخر قرار دارد و گزینه اول سقوط محسوب می‌شود. بدترین اتفاق برای محبی این است که سانتاکلارا رضایت‌نامه قطعی یا قرضی این بازیکن را برای فصل بعد صادر نکند تا محبی در لیگ دسته‌دوم پرتغال به میدان برود ولی محبی هم مثل قائدی دوست دارد در فوتبال ایران بماند. با این حال استقلال برای حفظ محبی هم کار آسانی در پیش ندارد. آخرین خبرها حاکی از آن است که محبی برای فصل بعد در تیررس سپاهان قرار گرفته و تیم اصفهانی تمایل به بازگرداندن این بازیکن دارد. سپاهان 2فصل پیش شهریار مغانلو را از باشگاه سانتاکلارا به‌صورت قطعی خرید و با این کار ضربه محکمی به رقیب مستقیمش یعنی پرسپولیس زد و حالا سپاهانی‌ها بی‌میل نیستند که این بار محبی را جذب کنند. محبی هم همراه با قائدی جزو بازیکنان مؤثر استقلال در این فصل بوده و درحالی‌که 5هفته به پایان لیگ مانده است، استقلال بابت از دست دادن آنها نگران است.

   ادعای استقلال در مورد پرونده استراماچونی
استقلال همچنان درگیر پرونده استراماچونی و پرداخت طلب این مربی است. بعد از اینکه رسانه‌ها 10روز پیش از حذف قطعی این تیم از لیگ قهرمانان آسیا خبر دادند، این موضوع هم عنوان شد که اگر باشگاه تا تاریخ 31فروردین‌ماه طلب استراماچونی را ندهد، با محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالاتی و کسر امتیاز مواجه خواهد شد. با این حال دیروز باشگاه استقلال توضیحاتی منتشر کرد و در این خصوص نوشت: «با توجه به اینکه باشگاه استقلال درخواست جزئیات رأی را کرده، اجرای رأی معلق شده است و هر زمان که جزئیات رأی صادر شود، باشگاه استقلال ۲۱روز جهت اعتراض به آن فرصت دارد. به همین دلیل چون هنوز جزئیات رأی اعلام نشده، فرصت ۵۱روزه برای پرداخت طلب استراماچونی هم آغاز نشده است‌. این نکته هم لازم به ذکر است که درصورت عدم‌پرداخت در بازه ۵۱روزه، پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه بسته می‌شود و درصورتی که در 3پنجره پول پرداخت نشود، احتمال کسر امتیاز و سایر تنبیهات وجود دارد که این احتمال نیز برای سال‌های آینده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید