• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188810
+
-

اراده ایرانی

تیم ملی زنان با پیروزی در مجموع 2بازی مقابل میانمار به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کرد. البته این تیم برای رسیدن به پاریس کار سختی خواهد داشت

اراده ایرانی

تیم ملی فوتبال زنان ایران دیروز خوش‌شانس بود که توانست از شکست مقابل میانمار فرار کند و به مرحله دوم انتخابی بازی‌های المپیک 2024پاریس برسد. ایران که بعد از کناره‌گیری بنگلادش و مالدیو، فقط با حریفی به نام میانمار روبه‌رو بود، برای رفتن به مرحله بعد باید این تیم را در 2بازی شکست می‌داد. ایران در بازی اول با گل افسانه چترنور به پیروزی رسید و دیروز ظهر هم در بازی دوم به میدان رفت. با توجه به اختلاف یک گل و میزبانی میانمار، پیش‌بینی می‌شد که صعود کار راحتی نیست، با این حال تیم خیلی زود به گل رسید و خیال خودش را راحت کرد. هر چند ایران در بازی دیروز نباخت و صعود کرد اما بازی چنگی به دل نمی‌زد.
در دقیقه14بازی نگین زندی روی پاس عمقی زینب عباسپور به گل رسید. این گل ایران را در مجموع 2بازی 2بر صفر جلو انداخت و تقریبا از همان دقیقه‌‌ای که گل زده شد، ایران بازی را در اختیار میانمار قرار داد. اگر مهاجمان حریف کمی بیشتر دقت می‌کردند و از موقعیت‌های متعددی که داشتند استفاده می‌کردند، تیم مریم آزمون شانسی برای صعود به مرحله بعد نداشت. میانمار که در رنکینگ جهانی 20رده بالاتر از ایران است، هر چند از نظر بازی این برتری را در زمین نشان داد اما در گلزنی خیلی موفق نبود. 6دقیقه بعد از گل زندی، داور برای ‌میانمار پنالتی گرفت، اما ضربه بدی که به توپ زده شد، ناجی دروازه ایران بود. این تنها خوش‌شانسی ایران نبود. در دیگر دقایق بازی، بارها دروازه ایران تهدید شد اما یا مهاجمان میانمار خوب نشانه‌گیری نکردند یا اینکه زهرا خواجوی مثل بازی اول ضربات را مهار کرد. تنها موقعیت جدی ایران دقیقه 26بود که زندی یک‌بار دیگر با دروازه‌بان تک‌تک شد ولی نتوانست به گل دومش برسد. در نیمه دوم وضعیت برای ایران سخت‌تر شد. میانماری‌ها که برای جبران شکست، نیاز به گل داشتند، همه کار کردند تا دروازه ایران را باز کنند. تلاش‌ آنها در دقیقه57به نتیجه رسید و وین‌ تینگی‌تون به گل اول رسید. اما این گل برای صعود میانمار کافی نبود. آنها حداقل باید یک گل دیگر می‌زدند تا در مجموع 2بازی به تساوی برسند. حملات میانمار ادامه داشت و ایران که مثل بازی اول بیشتر تمرکزش روی دفاع بود، هرازگاهی روی ضدحمله به موقعیت می‌رسید ولی 2 تیم در زدن ضربات آخر ناکام بودند.
بازیکنان ایران که تدارکاتی برای این مرحله نداشتند، بازی ضعیفی به نمایش گذاشتند و نگرانی از این بود که میانمار گل دوم را بزند، بازی به وقت اضافه برود و بازیکنان ایران کم بیاورند. آنها زیر فشار حملات میانمار بیش از حد خسته نشان دادند و سرعت بازی‌‌‌شان در نیمه دوم افت کرده بود. بازیکنان ایران به‌خاطر این کندی و زمین‌ خوردن‌های پی‌درپی از طرف کاربرانی که در فضای مجازی بازی را تماشا می‌کردند، به وقت‌کشی متهم شدند. کندی ایرانی‌ها موقع تعویض‌ها هم با اعتراض هواداران میانمار روبه‌رو بود. حتی برخی نظر می‌دادند که این کار ایرانی‌ها کارت زرد می‌خواهد. برخلاف میانماری‌ها که تلاش می‌کردند بازی از جریان نیفتد و آنها زودتر به گل برسند، ایرانی‌ها علاقه داشتند بازی را نگه دارند و بیشتر دفاعی کار می‌کردند اما نه در دفاع خوب بودند و نه درحفظ توپ.
ایران دیروز جشن صعود به مرحله بعد را گرفت اما کار سختی در پیش است. مهرماه مسابقات مرحله دوم برگزار می‌شود، جایی که تیم‌های کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، چین و کره‌شمالی بدون حضور در مرحله اول، منتظر 7تیم برتر این مرحله هستند. غیراز ایران، تیم‌های هند، تایلند و ویتنام هم حضورشان را در مرحله دوم قطعی کرده‌اند. از مرحله دوم 3تیم برتر هر گروه به همراه بهترین تیم دوم راهی سومین مرحله انتخابی می‌شوند. با قدرت‌هایی که در این مرحله حضور دارند، نمی‌شود برای صعود ایران به مرحله سوم هم شانسی قائل شد، چه برسد به اینکه از این تیم انتظار المپیکی شدن داشته باشیم. با این حال حداقل انتظار این است که تیم بتواند بازی‌های قابل‌قبولی به نمایش بگذارد. تیمی که در میانمار به میدان رفت، توانایی این کار را ندارد. ایران پیش از این 3بار در انتخابی‌های المپیک شرکت کرده و 2بار در مرحله دوم انتخابی حضور داشته که حذف شده است.

  ترکیب ایران:
زهرا خواجوی، حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی(هاجر دباغی از دقیقه 46)، فاطمه امینه برازجانی، سمانه چهکندی(فاطمه مخدومی از دقیقه68)، بهناز طاهرخانی، زینب عباسپور، زهرا قنبری (کاپیتان)، نگین زندی (محدثه زلفی از دقیقه 86)، شبنم بهشت و افسانه چترنور

 

این خبر را به اشتراک بگذارید