• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188804
+
-

همیشه در خدمت نیازمندان

بچه‌های مسجد
همیشه در خدمت نیازمندان

‌ابوذر چهل‌امیرانی- روزنامه‌نگار

خانه اول و آخر خود را مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) معرفی می‌کند و هر ساعتی که به این مکان مقدس در محله آذری بروید، جواد جبلی را آنجا پیدا می‌کنید؛ جانبازی که خیریه‌ای در مسجد محل سکونتش راه‌اندازی کرده و چتر حمایت بر سر نیازمندان گسترده است.
متولد سال۱۳۴۳ است؛ همان سالی که مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) بنیان گذاشته شده است. با اینکه سنش برای کمک به ساخت این مسجد قد نمی‌داده، اما به‌خوبی از گذشته‌اش خبر دارد. جواد جبلی می‌گوید: «زمین ۳۰۰مترمربعی مسجد را 60سال پیش  حاج محرم گنجی وقف کرد و سال۱۳۴۳ افتتاح شد.»
وی که 20سال پیش اقدام به راه‌اندازی مرکز خیریه در این مسجد کرده، می‌گوید:‌ «گاهی افرادی به مسجد آمده و تقاضای کمک می‌کردند. نمازگزاران هم درحد وسع خود به آنها کمک می‌کردند اما همیشه دوست داشتم کمک‌ها به‌دست نیازمندان واقعی برسد. از همه مهم‌تر مایل بودم نیازمندان را شناسایی کنیم و از مشکلات آنها به‌صورت دقیق باخبر شویم تا براساس نیازهایشان کمک دریافت کنند. به‌عنوان مثال، خانواده‌ای نیاز به دارو و درمان داشت و خانواده دیگری ممکن بود در تهیه جهیزیه فرزندش مشکل داشته باشد. اگر نیاز خانواده‌ها شناسایی می‌شد، بهتر می‌توانستیم به آنها کمک کنیم. اینطور بود که خیریه مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) را راه‌اندازی کردیم.»
اکنون حدود ۱۵۰خانواده نیازمند تحت‌پوشش این مرکز خیریه هستند و جبلی با کمک خیران، به‌صورت مستمر از آنها حمایت می‌کند. هر‌ ماه مواد غذایی برای این خانواده‌ها را تهیه می‌کنند و به‌دست آنها می‌رسانند. اگر بیماری در خانه داشته باشند، به مراکز درمانی معرفی و داروی آنها را تأمین می‌کنند. اگر در تهیه نوشت‌افزار و پوشاک فرزندان خود محدودیت داشته باشند، به یاری آنان می‌روند و خلاصه از هر نظر مراقبند تا این خانواده‌ها با مشکل مواجه نشوند.
جبلی در ۱۵سالگی به کردستان اعزام شده تا با گروهک‌های ضدانقلاب بجنگد. در جنگ‌های نامنظم همرزم شهید چمران بوده و در عملیات مطلع‌الفجر کنار شهیدابراهیم هادی با دشمنان جنگیده است. در عملیات‌های بدر، کربلای مقدماتی و کربلای۵ بر اثر اصابت ترکش و موج انفجار به درجه جانبازی رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید