• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188803
+
-

مؤسسه‌ خیریه «ندای امید موعود» حامی مادران سرپرست خانوار و فرزندانشان

حمایت از دانش‌آموزان از مدرسه تا دانشگاه

کار خوب
حمایت از دانش‌آموزان از مدرسه تا دانشگاه

مریم قاسمی- روزنامه‌نگار

مؤسسه نیکوکاری «ندای امید موعود» خیریه‌ای فرامنطقه‌ای است که از سال ٩٣ در محله جوادیه کارش را آغاز کرده و رسیدگی به مشکلات و حمایت از زنان و فرزندان زیر ١٨ سال آنان مهم‌ترین برنامه‌اش به‌شمار می‌رود.  مؤسسه ندای امید موعود بیش از ٨ سال قبل با هدف تحت پوشش قرار دادن مادران و فرزندان خانواده‌های آسیب‌دیده، فعالیتش را زیرنظر منصوره شریفی آغاز کرد. اکنون این مؤسسه خیریه ١٢٠خانواده را تحت پوشش قرار داده که در این میان ٧٠درصد پرونده های تشکیل‌شده در این مرکز مربوط به منطقه ١٦ است.
حفظ آبرو و حرمت خانواده‌های نیازمند برای متولیان این مؤسسه‌ خیریه از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین، اعضای این مجموعه برای انجام تحقیقات و تأیید گفته مراجعان فقط به بازدید از منزلشان اکتفا کرده و با توجه به وضعیت خانواده‌ها، خدمات متنوعی به مددجو ارائه می‌کنند.
خدمات این خیریه شامل بخش‌های مختلفی چون برپایی کلاس‌های آموزشی، مشاوره و توزیع ارزاق و کالاهای ضروری به مددجویان است. سبدهای ارزاق، بسته به شرایط خانواده، هر ماه، ٣‌ماه یک‌بار  یا ٦‌ماه یک‌بار توزیع می‌شود و علاوه بر این، به مناسبت‌ماه رمضان و عید هم توزیع سبد ارزاق در برنامه است.
جالب اینکه در این مؤسسه دانش‌آموزان تحت پوشش تا مقطع دانشگاه حمایت می‌شوند. دانش‌آموزان پایه ابتدایی در ٢ بخش و هفته‌ای ٣ روز برنامه آموزشی دارند. بچه‌ها اینجا زیرنظر مربی تکالیف مدرسه را انجام می‌دهند و در دروسی که ضعف دارند تقویت می‌شوند. در بخش‌دوم، این بچه‌ها در اتاق‌ بازی به تفریح و تماشای فیلم می‌پردازند. علاوه بر این، برای آنها کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای چون کلاس‌های خلاقیت، آموزش قرآن و نقاشی برگزار می‌شود. برپایی‌کلاس‌های هنری، ورزشی و... برای بانوان مددجو از دیگر خدمات آموزشی مؤسسه به‌شمار می‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید