• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188783
+
-

نمایشگاه‌های استانی قرآن

خبر روز
نمایشگاه‌های استانی قرآن

همزمان با‌ماه مبارک رمضان بسیاری از استان‌ها میزبان نمایشگاه‌های قرآن و عترت هستند. به گزارش همشهری، تاکنون اخباری از نمایشگاه‌های قرآن در اصفهان، شیراز، مشهد، یزد، قم و کرج منتشر شده است. آنطور که معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده است، با توجه به دستور رئیس‌جمهوری، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با نمایشگاه بین‌المللی تهران در ۳۰استان کشور برگزار می‌شود.
برخی از این نمایشگاه‌ها در‌ماه رمضان و برخی دیگر بعد از‌ماه رمضان برگزار خواهد شد به‌طوری که ۱۵نمایشگاه
در‌ماه‌مبارک رمضان برای استان‌هایی که زیرساخت مناسب دارند به‌طور مثال خراسان رضوی و ۱۵نمایشگاه بعد از‌ماه رمضان اجرایی می‌شود.

نمایشگاه اصفهان با شعار «قرآن، خانواده، آرامش»
هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با شعار «قرآن، خانواده، آرامش» از روز 16فروردین آغاز شده است و تا ۲۰فروردین در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ادامه دارد.
این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۱۵هزار مترمربع با مشارکت ۲۱۹مجموعه فعال انتشارات قرآنی و مذهبی، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی و دیجیتال، استارت‌آپ‌ها، نرم‌افزارهای جدید قرآنی، شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات فرهنگی - هنری قرآنی و حجاب و عفاف (بانوان) و خدمات آموزشی کودکان و نوجوانان و خانواده‌های قرآنی در حال برگزاری است.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با مضامین قرآنی، بررسی جایگاه قرآن به‌منظور ایجاد آرامش در خانواده، جُنگ‌، بازی‌های رایانه‌ای، محافل قرآنی، سرود، تواشیح و برگزاری آیتم‌هایی با محوریت آشنایی با نهج‌البلاغه از بخش‌های این رویداد فرهنگی مذهبی است.

نمایشگاه قرآن یزد در کنار معماری اسلامی
استان یزد از 16فروردین میزبان نهمین دوره نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت و نمایشگاه تخصصی معماری اصیل ایرانی -اسلامی است.
علوم و معارف دینی و قرآنی، کتاب و نوشت افزار، محصولات فرهنگی، خدمات حج و زیارت، ملزومات سفرهای زیارتی و تجهیزات محافل مذهبی ازجمله محورهای برپایی این نمایشگاه در استان یزد است.
نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت یزد تا ۲۵فروردین ادامه خواهد داشت.

چهارمین نمایشگاه قرآن در خوزستان
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گفت: چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در مصلای امام‌خمینی(ره) اهواز برپا شد. سید کریم موسوی با بیان اینکه برای نخستین بار امسال از ظرفیت مصلا برای برپایی نمایشگاه قرآن استفاده شده است، افزود: در این نمایشگاه تقریبا از همه ناشران مطرح کشور دعوت شده است. علاوه بر کتب فارسی کتاب‌های عربی عرضه شده است و ناشران حدود ۲۰ تا ۳۰درصد تخفیف برای کتب خود درنظر گرفته‌اند و تلاش می‌کنیم ما نیز تخفیف ۲۰درصدی برای بازدیدکنندگان داشته باشیم.
دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گفت: این نمایشگاه تا ۲۶فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۳ برای بازدید هم استانی‌ها دایر است.

پایان نمایشگاه قرآن در 2شهر
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد و هفته گذشته به‌کار خود پایان داد. استان فارس هم روز گذشته با نمایشگاه بین‌المللی قرآن خداحافظی کرد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ جاری در محل این ‌نمایشگاه خبر داده و گفته بود برای برپایی آن هیچ هزینه‌ای دریافت نشده و هدف جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.
محسن نهاوندی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در مساحت ۴ هزار مترمربع و در 3سالن بهار، نرگس و سرو برپا شد، تأکید کرده است که در برپایی نمایشگاه‌ها به‌دنبال گسترش بحث انس با قرآن هستیم. به‌گفته وی، با حضور استادان روحانی از قم در نمایشگاه مباحث انس با قرآن و آموزش‌های اعتقادی در میان کودکان دنبال شده است.

کرمانشاه درصدد برگزاری نمایشگاه
جلسه برنامه‌ریزی برپایی نمایشگاه قرآن کرمانشاه نیز به تازگی برگزار شده است. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برپایی نمایشگاه قرآنی در استان یک رزمایش دینی خواهد بود، بر عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان در این نمایشگاه تأکید کرد.
علی شعبانی با اشاره به‌وجود زیرساخت لازم و فضای مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه قرآنی در استان اظهار کرد: باید یک اعلام عمومی شود که همه شهرستان‌های استان با تمام ظرفیت و توان به نمایشگاه قرآنی استان ورود پیدا کنند، امسال پله اول نمایشگاه برای برپایی هرچه بهتر آن در سال‌های بعد خواهد شد.
به‌گفته وی، فرهنگ با وقایع فرهنگی ماندگار می‌ماند، نمی‌توان از جامعه‌ای انتظار کتابخوانی داشت اما نمایشگاه کتاب در آن برپا نکرد و به همین دلیل، باید توانمندی‌های قرآنی استان را به جامعه نشان داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید