• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188721
+
-

جان سخت‌ها

سرخابی‌ها رؤیای فتح جام را به جدی‌ترین شکل ممکن دنبال می‌کنند. پرسپولیس برد اما استقلال هم پا پس نکشید و با برتری مقابل آلومینیوم، اجازه سبقت به قرمزها نداد

تیتر یک
جان سخت‌ها

هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و اتفاق مهم هفته، شکست آلومینیوم بعد از 10هفته بود که به دست استقلال سرحال ساپینتو رقم خورد. پرسپولیس این هفته در خانه خودش بازی آسانی مقابل ملوان داشت و توانست با 3گل مقابل این تیم به پیروزی برسد. اما استقلال هم یک روز بعد مقابل تیم چغر و سرسخت آلومینیوم به پیروزی رسید تا رتبه دوم را دوباره در اختیار بگیرد. سپاهان این هفته مهمان تراکتور بود که این بازی در ساعات پایانی شب گذشته و در حالی که همشهری ورزشی زیر چاپ رفته بود، برگزار شد.

  رفسنجان، شهر پنالتی‌های غلط
اولین برنده این هفته مس رفسنجان بود که در اولین مسابقه روز پنجشنبه از آخرین تیم جدول رده‌بندی میزبانی کرد و با یک گل به پیروزی رسید. مس در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته و بعد از 4پیروزی متوالی، بالاخره با یک پنالتی اشتباه به پرسپولیس باخته بود، اما این هفته دوباره به روند پیروزی برگشت و 3امتیاز از نفت مسجدسلیمان گرفت. رفسنجانی‌ها که هفته گذشته بابت پنالتی پرسپولیس شاکی بودند این بار خودشان با اشتباه داور یک پنالتی به دست آوردند اما جفرسون باهیا این پنالتی را به اوت زد تا مس با همان تک‌گل محسن آذرباد پیروز شود و به کسب رتبه چهارم امیدوار بماند.

  برزیل برتر نبود اما برد
بازی 6امتیازی این هفته بین تیم‌های 14 و 15جدول یعنی نفت آبادان و مس کرمان برگزار شد. نفت در همان دقایق ابتدایی توسط ممی‌زاده به گل رسید اما این گل خیلی زود توسط احمد نصیری جبران شد و طبق معمول گلر نفتی‌ها روی این گل واکنش ضعیفی داشت. بازی تا دقایق پایانی با همین تساوی یک - یک که نتیجه دلخواه مس بود پیش رفت تا اینکه در نهایت میزبان، صاحب یک پنالتی پرحاشیه شد و احمد شریعت‌زاده گل برتری را وارد دروازه شهدادنژاد کرد.

  تسلیم جوان‌های مازیار
ملوان در بازی با پرسپولیس، درست به همان شکلی بازی کرد که در همین ورزشگاه آزادی مقابل استقلال بازی کرده بود. شاگردان مازیار زارع تا قبل از گل اول یک بازی پایاپای مقابل حریف داشتند اما بعد از خوردن گل، روحیه‌شان را از دست دادند و گل‌های بعدی را هم پذیرفتند. ملوان 7هفته است هیچ بردی نداشته اما به هر حال بقای خودش را در لیگ برتر قطعی کرده و به هدف اصلی‌اش در این فصل رسیده است. پرسپولیس با این برد 51امتیازی شد و هفته بعد با یک تیم دیگر از انتهای جدول بازی می‌کند تا کم‌کم برای دربی بزرگ تهران آماده شود.

  روزهای عجیب علی‌منصور
آخرین بازی روز پنجشنبه را فولاد و نساجی در اهواز برگزار کردند که شاگردان علیرضا منصوریان در فولاد با 2گل حزباوی و انصاری به پیروزی رسیدند. تیم قائمشهری با این شکست، یازدهمین بازی متوالی خودش را هم بدون کسب پیروزی پشت سر گذاشت تا حمید مطهری یک گام دیگر به برکناری نزدیک شود. اما در آن سوی میدان منصوریان تعداد امتیازاتش را به 7امتیاز از 4بازی رساند که از میانگین امتیازگیری نکونام در این فصل بهتر بوده است. او با وجود این نتایج همچنان چهره منفور سکوهاست و نتوانسته شرایط را در ورزشگاه خانگی فولاد برای خودش آرام کند.

  پایان افسانه شکست‌ناپذیری
استقلال از ساعت19:30 جمعه‌شب در اراک مقابل تیمی قرار گرفت که از آخرین باختش حدودا 100روز می‌گذشت. آلومینیوم آخرین بار در 14دی‌ماه 1401 به فولاد باخته بود و دیشب هم در نیمه اول مثل تمام هفته‌های اخیر شکست‌ناپذیر نشان داد اما تیم ساپینتو آن‌قدر روی دروازه حریف فشار آورد تا بالاخره در دقیقه55 توسط مهدی قائدی به گل رسید. خط دفاعی آلومینیوم که تا دیشب دومین خط دفاعی برتر لیگ بود بعد از دریافت این گل دستپاچه و کم‌روحیه نشان داد و موقعیت‌های دیگری هم نصیب آبی‌ها کرد. اساسا آلومینیوم تیمی است که تبحرش در گل نخوردن است نه گل زدن و کاملا مشخص بود شاگردان مهدی رحمتی بعد از دریافت گل هیچ برنامه موثری برای باز کردن دروازه استقلال ندارند. این بازی در نهایت با همان یک گل تمام شد و یکی از اتفاقات مهم مسابقه هم مصدومیت ریکاردو ساپینتو به دلیل پرتاب بطری یخ از روی سکوها بود!

  باخت الهویی و الهامی
دیشب همزمان با بازی استقلال 2بازی دیگر هم در تهران و اصفهان برگزار شد که در دربی تهرانی‌ها پیکان با یک گل هوادار را برد. پیکان که به ندرت گل می‌زند دیشب بعد از 350دقیقه یک بار دیگر توسط ابراهیم صالحی به گل رسید و هوادار را برد تا مشخص شود ساکت الهامی هم به سالمندان می‌بازد و هم به جوان‌ها! در اصفهان هم گل‌گهر با غایبان پرشمار خودش به مهمانی ذوب‌آهن رفت و با گل امیرحسین جدی در دقیقه74 از میزبان خود شکست خورد. سعید الهویی که 2هفته است سرمربی گل‌گهر شده هر 2بازی را خارج از خانه برگزار کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید