• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188626
+
-

دادگاه ترامپ در انتخابات 2024 به نفع او تمام می‌شود؟

جهان‌نما
دادگاه ترامپ در انتخابات 2024 به نفع او تمام می‌شود؟

سرانجام پس از هفته‌ها جنجال سیاسی - رسانه‌ای، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به اتهام پرداخت مبالغ غیرقانونی به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و تلاش برای سرپوش گذاشتن روی پرونده‌های خود که مربوط به پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ است در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شد. کیفرخواست ترامپ شامل ۳۴ فقره اتهام است. پس از تفهیم اتهام، دادستان به گروهی از بازرسان اجازه خواهد داد تا شواهد موجود علیه متهم را جمع‌آوری کنند. به اعتقاد کارشناسان، دونالد ترامپ نخستین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست که تفهیم اتهام شده و هم‌اکنون بدون بررسی قضایی آزاد مانده و تمام تلاش خود را می‌کند تا از محاکمه در ژانویه ۲۰۲۴ یعنی تنها چند‌ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری جلوگیری کند.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا تنها چند ساعت پس از برگزاری دادگاه با متهم کردن مخالفانش به تلاش برای جلوگیری از حضور او در انتخابات گفت که تنها جرم او دفاع تمام‌قد از کشورش در برابر کسانی بوده که قصد دارند آن را نابود کنند.
وب‌سایت خبری‌ـ‌تحلیلی وکس درباره تأثیر احتمالی محاکمه ترامپ بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2024آمریکا نوشته: برخی از چهره‌های سیاسی از جمله «جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا که این روزها به یکی از دشمنان سرسخت ترامپ تبدیل شده، بر این باورند که وقایع اخیر باعث خواهد شد تا پایگاه رئیس‌جمهور سابق در حزب جمهوری‌خواه تقویت و عزم حامیانش در حزب برای حمایت از او در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر شود، اما مشخص نیست که وقایع اخیر در انتخابات عمومی نیز نتیجه مشابهی داشته باشد. بولتون با انتقاد از تصمیم دادستان منهتن برای محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته که نگران است محاکمه ترامپ پیامدهای وارونه‌ای داشته باشد، موقعیت او را نزد افکار عمومی تقویت کند و باعث بازگشت او به کاخ سفید شود.«رابرت کاهالی» استراتژیست و کارشناس ارشد نظرسنجی در گروه «ترافالگار» و مشاور سیاسی سابق جمهوری‌خواه نیز به وکس می‌گوید: «بهترین نقشی که ترامپ علاقه خاصی به اجرای آن دارد نقش سیاستمدار قربانی است و وقایع اخیر این فرصت را در اختیار او قرار داده تا خود را قربانی تشکیلات سنتی سیاست در آمریکا نشان دهد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید