• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188613
+
-

چرخ لنگ اطلاع‌رسانی

چهره روز
چرخ لنگ اطلاع‌رسانی

جلسه شورای رقابت برای تعیین قیمت‌های جدید خودروهای داخلی، شامگاه سه‌شنبه برگزار شد و فرایند ابلاغ مصوبه آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان در دستور کار قرار گرفت.
بعد از این نشست، مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تکذیب بحث افزایش ۳۰ تا ۷۰‌درصدی قیمت کارخانه خودروها که قبلا آن را نزدیک به واقعیت دانسته بود، اعلام کرد: اصلا بحث ۷۰درصد مطرح نیست. البته اعداد را باید سازمان حمایت اعلام کند، اما برخی خودروها یک درصد افزایش قیمت خواهند داشت.
در ادامه بدون اینکه زمان‌بندی مشخصی برای انتشار قیمت‌های جدید از مرجع ذیصلاح مشخص شود، دیروز محمود دودانگه، نایب‌رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها به‌صورت میانگین حدود ۴۰درصد افزایش خواهد داشت، به رسانه‌ها گفت: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵درصد و محصولات ایران‌خودرو کمی بیشتر از ۳۵درصد خواهد بود که این موضوع در شورای رقابت به‌اتفاق آرا‌ تصویب شده و فرایند ابلاغ آن به وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است.
در این میان سخنگوی شورای رقابت میانگین افزایش قیمت را ۲۷ تا ۳۰درصد اعلام کرده که البته وزارت صنعت می‌تواند آن را کاهش دهد! فارغ از اینکه این اظهارنظرها، غیرقابل استناد، مبهم و به‌نوعی مصداق انتشار اطلاعات نهانی است، این پرسش مطرح می‌شود که چرا نتیجه ماجرای پرحاشیه‌ای نظیر تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت، شفاف، سریع و صریح به اطلاع عموم مردم نمی‌رسد تا هم رانتی ایجاد نشود و هم بازار و خریداران خودرو دچار بلاتکلیفی نشوند؟ آیا این موضوع هم به مشکلات صنعت خودرو برمی‌گردد یا نتیجه بی‌توجهی و ناهماهنگی است؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید