• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188551
+
-

مسی بماند یا برود؟

رسانه‌های مختلف هر کدام ستاره آرژانتینی را به مقصدی حواله می‌دهند، از الهلال گرفته تا بارسلونا

مسی بماند یا برود؟

در پاریس اتفاقاتی در شرف رخ دادن است. گالتیه نتوانسته به تیم پرستاره پاری‌سن‌ژرمن سروسامان دهد و هر کس برای خودش بازی می‌کند. 5شکست لیگ در این فصل و حذف از جام حذفی فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا باعث شده هیچ تیمی از آنها نترسد. 2بازی سخت دیگر در پیش است؛ بازی با تیم دوم جدول یعنی لانس و بازی با تیم سابق گالتیه، نیس. اگر در این 2بازی هم نتایج دلخواه به‌دست نیاید، ممکن است فصل به پایان نرسیده، سرمربی فرانسوی اخراج شود. گزینه‌های زیادی در دسترس است. اگر تا آن زمان ناگلزمان به چلسی یا تیم دیگری نرفته باشد، او گزینه اصلی خواهد بود. کونته، مورینیو، لوییس انریکه و چند گزینه دیگر هم هستند. رسانه‌های فرانسوی در حال احیای لورن بلان هم هستند و معتقدند تیم او 13سال پیش بهترین فوتبال را ارائه می‌کرد، با ستاره‌های کمتر.
لیونل مسی در شکست مقابل لیون باز هم از سوی هواداران هو شد. این رفتار باعث شد رسانه‌های اسپانیایی به گمانه‌زنی‌هایی درخصوص بازگشت این بازیکن به بارسلونا دست بزنند. تقریبا همه روزنامه‌ها و سایت‌ها و خبرنگاران اسپانیایی روی این موضوع تأکید دارند اما این همه واقعیت نیست. اینکه مسی نتوانسته موقعیت و محبوبیتی که در بارسا داشته در پاریس هم تکرار کند، موضوع قابل‌ کتمانی نیست. در باخت پاریس مقابل لیون مسی 26توپ لو داد؛ بیش از هر بازیکن دیگری. تا به اینجای لیگ فرانسه مسی 498بار توپ را لو داده و مالکیت را به تیم حریف واگذار کرده. مسی با اینکه این فصل نسبت به فصل پیش آمار خوبی دارد اما در بازی‌های مهم نتوانسته دردی از تیمش دوا کند. او به واسطه 2-3هفته درخشش در جام‌جهانی برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد اما آمارش در بازی‌های باشگاهی بزرگ نشان می‌دهد چیزی که مدنظر باشگاه ثروتمند فرانسوی- قطری بوده از کار درنیامده. آمار مسی مقابل 4تیم برتر لوشامپیونه؛ لیون: 6بازی، صفر گل و پاس گل، مارسی: 5بازی- یک گل و پاس گل، موناکو: 4بازی، صفرگل و پاس گل، لانس: 4بازی، صفر گل وپاس گل.
درباره تیم فرانسوی گفته می‌شود فصل آینده خبری از مثلث MNM نخواهد بود. باشگاه از خدایش بود نیمار را در همین تابستان رد می‌کرد اما او از بندی در قراردادش استفاده و قرارداد فعلی‌اش را یک فصل دیگر تمدید کرد. دستمزد بالا و تعداد زیاد مصدومیت‌های نیمار باشگاه‌های دیگر را از خریدش منصرف می‌کند. اگر پی‌اس‌جی بتواند از شر او خلاص شود، ممکن است مسی بماند. رسانه‌های اسپانیایی همراستا با اکیپ فرانسه ادعا کرده‌اند که مسی علاقه‌ای به تمدید قراردادش ندارد و می‌خواهد به بارسلونا برگردد. آنها مدعی شده‌اند که پاریس هم تمایلی به ادامه همکاری ندارد و برای تمدید پیشنهاد 25درصد کسر از قرارداد فعلی را به این بازیکن ارائه داده که این پیشنهاد موجب نارضایتی مسی و پدرش شده است.
اما لو پاریزین از قول نزدیکان مسی این شایعه را تکذیب و اعلام کرده که اخبار جعلی است و احتمالا ریشه آن به مدیران بارسلونا برمی‌گردد که می‌خواهند او را در عمل انجام شده قرار دهند. این نشریه گزارش داد که نه‌تنها لئو درحال مذاکره با پاری سن ژرمن است بلکه همانطور که مربی اخیرا گفت، پاریس دوست دارد قراردادش را با مسی تمدید کند. مذاکراتی بین مسی و پاریس در جریان است.
 در حال‌حاضر همه‌‌چیز بین مسی و پاریس نامفهوم است. این بازیکن به دلایل ورزشی و تغییر احتمالی مربی و بازیکنان، هنوز پیشنهاد پاریس را نپذیرفته. مسی منتظر است تا سران پاری‌سن ژرمن برنامه دقیقی درباره آینده‌ تیم به او ارائه دهند.
از طرفی باشگاه الهلال عربستان هم دوباره دست به‌کار شده و پیشنهادی تازه اما غیررسمی به پدر مسی داده که طی آن این ستاره آرژانتینی 400میلیون یورو دستمزد خواهد گرفت. جرارد رمورو، خبرنگار نقل‌وانتقالاتی اسپانیایی معتقد است مسی به بارسا باز خواهد گشت اما رقیب ایتالیایی او یعنی فابریتزیو رومانو از پیشنهاد الهلال دم می‌زند هر چند که خود ستاره آرژانتینی ترجیح می‌دهد همچنان در اروپا بماند.
اگر قرارداد با پاریس تمدید نشود، شاید راه‌های ماندن در اروپا بسته شود. او در انتظار پیشنهاد رسمی بارسلوناست اما بعید است بارسا که نتوانسته قرارداد گاوی و آرائوخو را ثبت کند و درگیر پرونده رشوه به داوری است بتواند منابع مالی را برای بازگرداندن اسطوره خود فراهم کند. کاتالان‌ها در انتظار مشخص شدن وضعیت مالی خود و مطابقت آن با قوانین فیرپلی مالی لالیگا هستند تا نخستین پیشنهاد خود را برای مسی ارائه دهند و ژاوی همچنان در تماس‌های خود با مسی خواستار بازگشت او به نوکمپ است. تازه؛ نوکمپ هم قرار است بازسازی شود و درآمدهای باشگاه کمتر از این هم خواهد شد. گفته می‌شود بارسا درنظر دارد تا پیشنهاد قراردادی یکساله به علاوه یک سال به‌صورت توافقی را ارائه دهد که طبق آن مسی حقوقی برابر با لواندوفسکی دریافت خواهد کرد و از درآمدهای حاصل از حق پخش، فروش لباس و اسپانسرینگ درصدی را دریافت خواهد کرد.
از طرفی به‌خاطر ضعف لالیگا در بستن قرارداد حق پخش و آوردن اسپانسرها، منابع مالی این لیگ هم کم است. لالیگا نسبت به سایر لیگ‌های بزرگ اروپایی از جذابیت کمتری برای بازیکنان برخوردار است. مالیات بر درآمد بازیکنان چیزی نزدیک 50درصد حقوق آنها (47درصد) می‌شود که همین باعث فراری شدن بازیکنان بزرگ است. به همین دلیل است که شنیده می‌شود بازیکنان بزرگی مثل کریم بنزما و مودریچ هم ممکن است در پایان فصل با پایان قراردادشان اسپانیا را به مقصد عربستان ترک کنند.
مسی قرار بود دیشب ال‌کلاسیکو را از نزدیک در نوکمپ تماشا کند که این باعث تقویت شایعات درباره بازگشت او به بارسلونا شده بود.

بازگشت غیرممکن
خائومه یوپیس، یکی از اعضای باشگاه بارسلونا، در مصاحبه با رادیو مارکا ادعا کرد که مطرح شدن ادعای بازگشت مسی به بارسا برای فریب اذهان عمومی است وغیرممکن است مسی به بارسلونا برگردد: «این ادعا را مطرح می‌کنند تا اذهان عمومی را فریب دهند و دیگر کمتر به قضیه نگریرا پرداخته شود. مسی 2سال پیش بی‌تاب تمدید بود ولی لاپورتا او را بیرون کرد. شرایط مالی باشگاه با لاپورتا هم بهبود پیدا نکرده و او به‌زودی اموال بیش از 145هزار عضو باشگاه را نیز مصادره خواهد کرد تا آن را در اختیار نهادهای مالی قرار دهد.»

مادر همه پیشنهادها
گفته می‌شود پیشنهاد تازه الهلال به مسی دوبرابر دستمزد رونالدو در النصر است. مارکا از این پیشنهاد به «مادر همه پیشنهادها» تعبیر کرده؛ بیشترین دستمزدی که یک بازیکن فوتبال در تاریخ این ورزش دریافت خواهد کرد. دستمزد 400میلیون در سال که تمام رکوردها را خواهد شکست، ازجمله 200میلیون یورویی که کریستیانو رونالدو در باشگاه رقیب الهلال، یعنی النصر، دریافت می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید