• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188531
+
-

«حقوق‌بشر»؛ ابزاری سیاسی در دست غربی‌ها

شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ادامه رویه ضدایرانی ماه‌های اخیر خود، دیروز قطعنامه پیشنهادی انگلیس و ایسلند علیه «وضعیت حقوق‌بشر» در ایران را تصویب کرد؛ قطعنامه که با ۲۳رای مثبت، ۸رای منفی و ۱۶رای ممتنع همراه شد.
به‌گزارش همشهری، این قطعنامه ضدایرانی در شرایطی تصویب شد که در نشست دیروز نمایندگان کوبا، چین و آفریقای‌جنوبی در سخنانی نسبت به استفاده ابزاری از ساختارهای بین‌المللی و حقوق‌بشری هشدار دادند؛ سوءاستفاده‌ای که در ماه‌های اخیر به‌دفعات درباره ایران اعمال شده‌است.
 پیش‌از این نیز در نخستین روزهای آذرماه 1401شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، در ادامه دخالت‌های دولت‌های غربی در امور داخلی ایران به بهانه «حقوق‌بشر»، قطعنامه‌ای ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق‌بشر در ایران» خوانده شده بود را به تصویب رساند.رویکرد ضدایرانی دولت‌های غربی با سوءاستفاده از اغتشاشات پاییز سال‌گذشته در ایران، طی ماه‌های گذشته به‌صورت مستمر ادامه داشته‌است. در روزهای پایانی آذرماه 1401بود که در ادامه موج‌سازی‌های ضدایرانی دولت‌های غربی و اعمال فشار آنها بر ساختارهای بین‌المللی، صحنه‌گردانی واشنگتن زمینه را برای حذف ایران از کمیسیون مقام‌زن سازمان ملل متحد فراهم کرد.
افزایش فشارهای تحریمی بر ایران در شرایطی بود که النا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، پس از سفر به ایران، در گزارش‌های خود تحریم‌ها علیه مردم ایران را نقض گسترده حقوق‌بشر ارزیابی کرده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید