• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188475
+
-

موافقت وزارت راه و شهرسازی برای افزایش شناورهای گردشگری

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش شناورهای گردشگری است، چون افزایش شناورهای تفریحی در کشور خروج ارز را کاهش می‌دهد.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش در نشست ویدئوکنفرانس با ستاد خدمات سفر هرمزگان، گفت: این استان باید برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در جزایر و اضافه‌کردن تعداد جزایر مقصد گردشگری داشته باشد، جزایر مقصد گردشگری در هرمزگان باید افزایش یابد که در این راستا هر کاری همچون توسعه ‌یا ساخت اسکله‌ها لازم است را باید انجام دهیم.
وی افزود: از استانداری هرمزگان تقاضا داریم نامه‌ای با این مضمون به وزارت راه‌وشهرسازی ارسال کند تا این موضوع در دولت و مجلس پیگیری شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هرمزگان در حوزه بندری و گردشگری دریایی در سال‌جاری رکوردهای خوبی ثبت کرد. به‌نحوی که افزون‌بر 3میلیون و ۶۶۴هزار نفر مسافر با شناورهای مسافری به جزایر رفته و ۲میلیون و ۸۳۲هزار گردشگر دریایی از شناورهای تفریحی استفاده کردند و همچنین حدود ۶۶۰هزار دستگاه خودرو نیز جابه‌جا شد.
بذرپاش گفت: هرمزگان از نظر دریایی در سال‌جاری رشد ۱۲درصدی را در 5جزیره مقصد سفر و گردشگری تجربه کرده که این به‌دلیل موقعیت و ظرفیت‌های منحصر‌به‌فرد آن است.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش ظرفیت شناورهای گردشگری بوده و هرچه می‌توان باید از ظرفیت تولید داخل برای این منظور استفاده کرد‌ و موافق وارد‌کردن شناورهای دست‌دوم تفریحی نیز هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید