• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188465
+
-

درخواست وزیر ارتباطات برای رفع محدودیت‌ها

اینترنت
درخواست وزیر ارتباطات برای رفع محدودیت‌ها

باوجود وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد رفع فیلتر از برخی اپلیکیشن‌ها مانند کلاب‌هاوس و تحقق نیافتن آن، یک‌بار دیگر عیسی زارع پور از تلاش برای این اتفاق خبر داد. زارع پور، مرجع تصمیم‌گیری در مورد فیلتر یا رفع فیلتر پلتفرم‌ها را کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد و وزارت ارتباطات را دارای یک رأی در این کمیته دانست. او با بیان اینکه پیشنهادهایی را به کارگروه مذکور اعلام کردیم که در حال بررسی است، ادامه داد: «بخش‌هایی اعمال شده و بخش‌هایی مانند گوگل پلی و کلاب‌هاوس در حال بررسی و نیازمند اجماع و موافقت همه اعضاست و تلاش می‌کنیم تا سکوها، سایت‌ها و پلتفرم‌های مورد نیاز که نمونه مشابه ندارند و می‌شود با ملاحظاتی با آنها کنار آمد، برای مردم باز و بدون محدودیت شوند. اما مرجع تصمیم‌گیری وزارت ارتباطات نیست و در شرایط فوق العاده امنیتی هم مراجع امنیتی تصمیم می‌گیرند.»
به‌گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حذف بسته‌های اینترنتی بلندمدت اپراتورها در ابتدای سال گذشته و ارائه بسته‌های ۶۰گیگابایتی که شهریورماه وعده داد اما ارائه نشد، گفت: این وعده باید جدی‌تر پیگیری می‌شد اما بعد از مدت زمان گفته شده، برای ارائه بسته‌های ۶۰گیگابایتی با محدودیت‌های رخ داده روبه‌رو شدیم و درآمدهای اپراتورها در ابتدا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد. زارع‌پور با اشاره به اینکه اکنون این کاهش درآمد جبران شده و درآمد ۱۰ماهه برخی اپراتورها به درآمد سال۱۴۰۰ رسیده، عنوان کرد که اپراتورها به‌دلیل مواجهه با محدودیت‌های مذکور درخواست داشتند که این موضوع عقب بیفتد. اما پیگیری می‌کنیم که حتما این موضوع در سال۱۴۰۲ رخ دهد. وزیر ارتباطات همچنین به کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و از بررسی اجرای آیین‌نامه سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی در این کارگروه خبر داد.
زارع‌پور در این مورد یادآوری کرد که در این آیین‌نامه به دستگاه‌های مختلف مأموریت داده شده و در جلسه اخیر میزان پیشرفت این آیین‌نامه بررسی و مشخص شد، ولی  متأسفانه با وجود اینکه بعضی از دستگاه‌ها کارشان را به خوبی انجام داده‌اند، اما بخش‌هایی از آیین‌نامه هنوز اجرا نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید