• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188450
+
-

پایان تو را همه دیدند

حضور اسفبار علی فتح‌الله‌زاده در یک برنامه تلویزیونی، شاید عمر مدیریت او در فوتبال را تمام کرد

بهروز رسایلی- روزنامه‌نگار

در پی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، انتقادات بسیار زیادی متوجه علی فتح‌الله‌زاده شده است؛ مدیرعامل آبی‌ها که نتوانست از پس اداره این پرونده بربیاید و طلب آندرا استراماچونی را به‌موقع بپردازد. او در بازی با ذوب‌آهن به‌شدت از سوی هواداران استقلال مورد سرزنش قرار گرفت و سپس استعفا داد؛ استعفایی که در کمال شگفتی با مخالفت هیأت‌مدیره باشگاه همراه شد. به این ترتیب فتح‌الله‌زاده که بار دیگر بر مسند قدرت باقی مانده بود، در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد تا از خودش دفاع کند و به تشریح مسائل بپردازد. این حضور اما با شرکت حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی رنگ و بوی مناظره به‌خود گرفت و عاقبتی جز شکست و ناکامی بزرگ برای جناب شوالیه به همراه نداشت.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی به‌دلیل ماهیت جایگاهش بر اسناد مالی و اداری استقلال اشراف داشت و جزئیاتی فاش کرد که به برگ برنده او تبدیل شد. در نقطه مقابل هر چه از زمان برنامه گذشت، فتح‌الله‌زاده و پرویز مظلومی که به‌عنوان عضو هیأت‌مدیره در استودیو حاضر شده بودند، در مقابل اطلاعات فاش شده مقهور شدند و قافیه را باختند. در نتیجه خیل کثیر بینندگان (به‌صورت زنده یا با تماشای بخش‌های وایرال‌شده) با مدیری مواجه شدند که انبوهی از اتهامات مالی متوجه اوست، کفایت لازم را نداشته و با دکتری اقتصاد حتی اجزای یک صورت مالی را هم نمی‌داند!
فتح‌الله‌زاده که در پنجمین حضورش روی صندلی مدیریت باشگاه از نظر اعتباری کاملا در سیر نزولی حرکت می‌کرد، با حضور در این برنامه تیر خلاص را به شقیقه خودش زد. عمده مطالبی که او در مورد طلبکاران و بازیکنان قدیمی باشگاه به زبان آورد تکذیب شد و البته توضیحات آقای مدیرعامل در مورد جریانات مالی باشگاه هم فقط کم‌اطلاعی او را به رخ کشید. از همه بدتر اینکه فتح‌الله‌زاده ناچار شد علیه بازیکنان خودی هم حرف بزند و به نوعی آنها را به پول‌دوستی متهم کند. در این شرایط حتی اگر معجزه شود و او سر جایش بماند هم دیگر توان مدیریت بر این بازیکنان را نخواهد داشت. دوشنبه‌شب پایان فتح‌الله‌زاده را «همه» دیدند؛ شاید برای همیشه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید