• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188423
+
-

با مردم/بیمه کارگران ساختمانی چه شد؟

آبان‌ماه سال 1401مسئولان اعلام کردند که کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند. اکنون 6‌ماه از آن تاریخ گذشته و هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است حتی فرم ثبت‌نام اولیه را هم در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند.ازطرفی نرخ بیمه خویش‌فرما به قدری زیاد است که در توان مالی کارگران نیست و افراد تحت تکفل‌شان را هم پوشش نمی‌دهد. ما کارگران ساختمانی معضلات زیادی داریم که بیمه از مهم‌ترین‌شان است درخواست‌مان این است که هرچه سریع‌تر این طرح اجرایی شود.
احد‌زاده از تهران

ساخت خانه‌های بیشتر راه‌حل مشکل مسکن نیست
دولت اعلام کرده است که درنظر دارد با ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و فروش آن به متقاضیان، مشکل مسکن را حل کند درحالی‌که اجرای این طرح به هیچ‌وجه درست و کارآمد نیست و فقط به دلالی مسکن دامن می‌زند. یکی از بهترین اقدامات برای حل این مشکل، ساخت مسکن و اجاره دادن آن به متقاضیان، با نظارت مستقیم دولت است. این روشی است که در بسیاری از کشورها اجرا شده و نتیجه داده است. با اجرای این طرح هم قیمت‌ها کنترل می‌شود هم نیاز کاذب به خرید مسکن از بین می‌رود و هم دست واسطه و دلال از این بازار کوتاه خواهد شد.
داوودپور از تهران

پیامک
تعیین حریم شهر مجومرد استان یزد نیاز به بازنگری دارد

 در پی انتزاع شهر مجومرد از اشکذر یزد، حریم و محدوده قانونی شهر مجومرد بدون رعایت ضوابط عرفی و ثبتی و قانونی، تعیین شد. با توجه به اینکه انجام این اقدام، شامل اراضی کشاورزی و اراضی تحت مالکیت ثبتی اهالی شهر مجومرد شده است و از جهتی حدود تعیین حق دسترسی این شهر به جاده‌های اصلی و ریلی را محدود  کرده و عملا پیشرفت شهر مجومرد را به صفر می‌رساند، از مسئولان درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر این مشکل را مرتفع کنند تا حقوق شهروندان آن ضایع نشود.
ساکنان شهر مجومرد

رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادسرای شهید مفتح شهر زیبا، کند است
چند روز پیش برای پیگیری پرونده‌ام به دادسرای شهید مفتح واقع در شهرزیبا مراجعه کردم. تراکم پرونده‌ها در این دادسرا بسیار زیاد است  و نحوه زمانبندی رسیدگی به پرونده‌ها هم مشخص نیست. از طرفی ماموری هم وجود ندارد که جلوی نزاع ودرگیری شاکیان و متهمان را بگیرد که همین مسئله فضا را ناامن می‌کند.
کدیور از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید