• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188389
+
-

شب‌های روشن

شب‌های روشن

فاطمه عباسی

ماه رمضان به نیمه‌های خود رسیده و خیلی از ما در همان روزهای اول‌ماه به صرف افطاری یا مهمان شده‌ایم و یا میزبان بوده‌ایم. بد نیست حالا که  دید و بازدیدهای نوروزی پایان یافته، در ساعت های پس از افطار در این شب ها که حال و هوای شهر هم تغییر کرده و زندگی شبانه در جریان است، از خانه بیرون بزنیم و از شب‌های ‌ماه رمضان هم لذت ببریم.
 
نمایشگاه قرآن هر ساله از شروع ‌ماه رمضان در مصلای تهران برپا می‌شود و تا آخر این‌ماه هم ادامه دارد. گشت و‌گذار در این نمایشگاه حال و هوای معنوی خوبی دارد و علاوه بر آن می‌توانید از امکانات نمایشگاه از قبیل کتاب‌های آموزشی و قرآنی، نرم‌افزار‌، مشاوره‌ها و یا حتی هدایت‌های شغلی و تحصیلی در حوزه قرآن و عترت استفاده کنید. ساعت بازدید از این نمایشگاه هم 17تا 24 است و می‌توانید تا پاسی از شب به تمامی غرفه‌های این نمایشگاه سر بزنید تا حال و هوایتان عوض شود. یکی از غرفه‌های جالبی که از سال گذشته به نمایشگاه اضافه شده، غرفه جلسه خانگی قرآن است که گویا تاکنون استقبال خوبی هم  داشته است. در این غرفه، با کارکردها و ادوار مختلفی که این سنت دیرینه‌ قرآنی داشته، آشنا می‌شوید. یعنی جلساتی که در دوران رسول‌الله(ص) و همچنین ائمه معصومین(ع) برگزار می‌شد تا عصر حاضر. علاوه بر آن می‌توانید در قرعه‌کشی اعزام به مشهد مقدس هم که در این غرفه انجام می‌شود، شرکت کنید.
 
معمولا‌ ماه رمضان هر ساله در برخی از بوستان‌های تهران برنامه‌های مختلفی توسط شهرداری برگزار می‌شود. از جشنواره اقوام بگیرید تا برپایی غرفه‌های غذا یا محصولات فرهنگی و هنری. امسال هم شهرداری منطقه 3جشنواره نور را در بوستان ملت برگزار کرده که این جشنواره در تهران و کشور نظیر ندارد. تونل‌ها و حجم‌های نوری و همچنین بازی‌هایی که با نور تلفیق شده، بسیار جذاب و زیبا هستند و حتما اگر گذرتان به این بوستان بیفتد، از این فضا لذت خواهید برد. «جشنواره نور» از زمان تاریک‌شدن هوا تا سحر ایام‌ ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در کنار این جشنواره، استیجی به اقوام مختلف کشور اختصاص داده شده که برنامه‌های خود را روی این استیج برگزار می‌کنند و در کنار آن محصولات غذایی و صنایع‌دستی هم توسط این اقوام ارائه می‌شود. همچنین از اقوام کشورهای همسایه مثل تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و افغانستان دعوت شده تا موسیقی‌های سنتی و آیین‌های خاص کشور خود را در ‌ماه مبارک رمضان ارائه دهند. تا ۱۷ فروردین هم یک ساعت قبل از غروب آفتاب، برنامه‌های رسمی استیج آغاز شده و تا پاسی از نیمه شب ادامه خواهد داشت اما بوستان تا سحر باز است. نقالی، منقبت‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و مسابقات بسیار جذابی برای خانواده‌ها با هدایای خوب در این بوستان برگزار می‌شود که قطعا هیجان‌انگیز و دیدنی است که از حضور در بوستان ملت پشیمان نخواهید شد.
 
سینما رفتن و فیلم دیدن روی پرده نقره‌ای همیشه پیشنهاد جذابی است؛ در‌ ماه رمضان که سینماها تا نیمه شب باز هستند، قطعا فیلم دیدن جذاب‌تر هم می‌شود. این شب‌ها سانس سینماها از افطار آغاز می‌شود و معمولا آخرین سانس هم ساعت 24 است. پس، این فرصت را از دست ندهید و در این شب‌های باقی مانده از ‌ماه رمضان، حداقل یک‌بار سینما رفتن آخر شبی را تجربه کنید.
 
گشت و‌گذار در شب‌های روشن شهر تهران می‌تواند حسابی سرحالتان بیاورد. رستوران‌ها و کافه‌ها هم تا پاسی از شب دایر هستند و پذیرای شما. می‌توانید بعد از یک پیاده روی مطبوع در این هوای بهاری، چای آخر شب را در کافه‌ای دنج نوش‌جان کنید و بعد راهی خانه شوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید