• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18838
+
-

پیش‌بینی گرد و خاک در ۸ استان


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، مرکزی، سمنان، قم، قزوین، البرز و تهران خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.



استان‌های پربارش

وظیفه گفت: امروز برای شرق لرستان، شمال خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مرکزی، قم، تهران، قزوین، زنجان و ارتفاعات سمنان باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، امروز به سبب نفوذ جریانات شمالی، کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی را شاهد هستیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همچنین زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران هم گفت: امروزآسمان تهران ابری همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۷ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. آسمان پایتخت فردا کمی ابری، به‌تدریج همراه با افزایش ابر در بعضی ساعات، وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید