• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188333
+
-

چالش جدید سلطان زمین‌های سخت

مدودف در حالی در میامی و کالیفرنیا درخشید که نواک جوکوویچ، قهرمان 13گرند اسلم در زمین‌های سخت، غایب بود

چالش جدید سلطان زمین‌های سخت

جواد نصرتی

دنیل مدودف، تنیسور آماده روس عملکردی خیره‌کننده در فصل زمین‌های سخت تنیس داشته و بیشتر از هر تنیسور دیگری جام برده، اما آفتاب داغ و زمین‌های خاکی، ترکیبی نیست که «سلطان» زمین‌های سخت به راحتی با آن کنار بیاید.

مدودف که یکی از متخصص‌های زمین سخت یا همان هارد کورت است، بعد از قهرمانی در رقابت‌های میامی در آمریکا، عملا تعاریفی که از او به‌عنوان سلطان زمین‌های سخت می‌شود را تأیید کرد. با توجه به درخشش او در فصل زمین‌های سخت، به سختی می‌توان این ادعا را به چالش کشید. مدودف در فینال، در دو ست متوالی، یانیک سینر را شکست داد و اعتراف کرد که کاش تمام بازی‌های تنیس، در زمین‌های سخت انجام می‌شد؛ «اگر به انتخاب من بود، تنیس را فقط در زمین‌های سخت بازی می‌کردم.»
این آرزو بی‌دلیل هم نیست؛ قهرمانی در میامی، چهارمین قهرمانی او در فصل زمین‌های سخت بود و به این ترتیب او توانست تمامی رقابت‌های مسترز اتحادیه بازیکنان تنیس را ببرد؛ البته به استثنای رقابت ایندین ولز، جایی که در فینال مغلوب کارلوس آلکارز ستاره اسپانیایی شد.
البته مدودف در حالی در میامی و کالیفرنیا درخشیده که نواک جوکوویچ، قهرمان 13گرند اسلم در زمین‌های سخت، غایب بوده است. او در میامی هم خوش‌شانس بود که آلکارز، مرد شماره‌یک تنیس، در یک نیمه‌نهایی چشمگیر، مغلوب سینر شد.اما این قهرمانی می‌تواند پایان فصل خوشی‌های تنیسور روس باشد چون از این به بعد، بازی‌های مهم در خاک رس شروع خواهد شد که اوج آن، اوپن فرانسه است. بعد از آن هم فصل بازی در زمین‌های چمن شروع می‌شود و ویمبلدون بهترین‌ها را به‌سوی خود می‌خواند.
تفاوت عملکرد مدودف در زمین‌های سخت و دیگر زمین‌ها چنان زیاد است که بعد از فینال میامی، سینر به شوخی گفته بود که منتظر است ببیند مدودف در زمین‌های خاکی چه خواهد کرد. خود او درباره بازی در زمین‌های خاکی و رس گفته است: «من احساس می‌کنم که بهترین بازی‌هایم در زمین‌های سخت است، هرچند می‌دانم که می‌توانم در زمین‌های رس و چمن هم خوب بازی کنم. زمین سخت اینطور است که می‌توانم بهترین خودم هم نباشم اما همچنان برنده باشم... من قبلا نواک (جوکوویچ) را در زمین رس برده‌ام و می‌دانم که می‌توانم روی این زمین‌ها خوب بازی کنم.»
مدودف تا همین زمستان حتی در جمع 10نفر برتر رنکینگ بهترین‌های تنیس قرار نداشت اما به‌خاطر عملکرد درخشان خود در فصل زمین‌های سخت، تا رده چهارم بالا خواهد آمد. تنیسور روس سال گذشته به‌خاطر یک جراحی، بیشتر فصل خاک رس را از دست داد. با توجه به در پیش بودن اوپن فرانسه، او باید در تورنمنت‌های پیش‌رو خود را به اوج آمادگی برساند وگرنه در دومین گرنداسلم سال، شانس زیادی نخواهد داشت، به‌خصوص که آلکارز در اوج آمادگی به سر می‌برد و بسیاری از الان او را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در اوپن فرانسه می‌دانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید