• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188283
+
-

2مورد عجیب برای 2فیلم

بچه‌های توفان و شماره۱۰ در جدول پخش فیلم‌های نوروزی سیما قرار گرفتند

رسانه ملی مثل همیشه در روزهای تعطیل که امسال با ‌ماه مبارک رمضان همراه بود، به شکل روزانه جدول پخش فیلم‌های نوروزی خود را اعلام می‌کرد. فیلم‌های سینمایی خارجی و ایرانی که از شبکه‌های اصلی سازمان، روی آنتن می‌رفت اما در روزهای پایانی نام 2 فیلم سینمایی در کنداکتور پخش دیده شد که یکی از آنها در لیست اکران نوروزی بوده و پخش می‌شود و دیگری که هنوز اکرانش شروع نشده در 12 فروردین روی آنتن رفت.

بچه‌های توفان
در روز ۱۲فروردین در حالی کنداکتور پخش فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های مختلف سیما منتشر شد که در میان این فیلم‌ها نام فیلم «بچه‌های توفان» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی قابل تامل بود؛ فیلمی با سرمایه‌گذاری بنیاد سینمایی فارابی به تولید رسیده، هر چند به‌عنوان یک اثر «سینمایی» روانه پرده سینماها شده است. این فیلم بعدازظهر در شبکه امید به‌عنوان یک فیلم تلویزیونی پخش شد. این نخستین بار است که یکی از فیلم‌های در حال اکران در سینماهای کشور راهی آنتن تلویزیون شده است. این فیلم البته در شبکه‌های اصلی سیما پخش نشده و در شبکه امید که با توجه به میزان مخاطب تلویزیون می‌تواند جزو کم‌مخاطب‌ترین‌ها باشد، روی آنتن رفته اما باید دید این اجازه به چه شکل صادر شده و آیا سازندگان از پخش این فیلم، آن هم در شبکه امید رضایت دارند؟ پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی و رضا ناجی در فیلم تلویزیونی «بچه‌های توفان» بازی کرده‌اند.

شماره۱۰ و نامه‌نگاری برای عدم‌پخش
یکی دیگر از فیلم‌هایی که قرار بود از شبکه‌های تلویزیون راهی آنتن شود، فیلم سینمایی «شماره۱۰» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری بود. فیلمی که در جشنواره چهل‌و‌یکم فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست نظر مثبت منتقدان و اهالی سینما را به ‌خود جلب کند. مجید صالحی، بازیگر نقش اول این فیلم هم، توانست سیمرغ بازیگر مرد جشنواره را از آن خود کند. همچنین «شماره۱۰» با ۱۱نامزدی توانست در 4 رشته بهترین نقش اول مرد، بهترین موسیقی متن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین طراحی صحنه جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کند. ‌‌این فیلم قرار بود روز ۱۲فروردین، روی آنتن برود، که در نهایت هم پخش شد. اما تهیه‌کننده طی نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما درخواست کرد که پخش این فیلم به زمان دیگری موکول شود. «شماره۱۰» از تولیدات بنیاد فارابی است که حمید زرگرنژاد، کارگردانی کرده است. درحالی‌که تنها چند ساعت به پخش تلویزیونی این فیلم زمان باقی مانده بود، ابراهیم اصغری متن نامه‌ای کوتاه خطاب به پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما را رسانه‌ای کرد که هفته پیش با نگارش آن خواستار به تأخیر افتادن پخش این فیلم شده بود. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید