• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188261
+
-

دشمن دنبال ناامنی در ایران است

گفت‌و گو
دشمن دنبال ناامنی در ایران است

محمدکاظم انبارلویی تحلیلگر سیاسی درباره سخنان رهبر انقلاب و موضوع تحول که در آن برجسته شده است با بیان اینکه تحول به‌معنای دگرگونی در وضع کشور و مدیریت کشور و حرکت روبه جلو و کاستن از نقاط ضعف و افزودن به نقاط قوت است، گفت:«رهبر معظم انقلاب ضعف‌ها و قوت‌های نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند و بحث مفصلی در این‌باره انجام دادند. همچنین درباره بنیه درونی نظام و استحکام آن مطرح فرمودند که ناشی از ایمان به خداست. ملت ایران طی چهل و چند سال گذشته با این بنیه درونی بر توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن غلبه کرده است.» وی اضافه کرد:«تحول نیازمند زیرساخت و زمینه‌هایی است تا محقق شود. پیشرفت‌های بزرگی به‌رغم تحریم‌ها، تهدیدها و مشکلات ایجادشده در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد شده است که هر یک از این پیشرفت‌ها زمینه‌ساز تحول در جامعه و اداره کشور است.»
انبارلویی ادامه داد:« بنابراین ما دو ابزار مهم برای تحول مدنظر رهبر انقلاب در اختیار داریم. یکی زیرساخت‌های محکم و اساسی و دیگری استعداد پیشرفت‌های بزرگ که ملت در۴دهه گذشته آن را به‌دست آورده است. این موضوع سبب می‌شود افق روشن و امیدبخشی از تحول و پیشرفت در برابر دیدگان ملت ایران قرار گیرد.» این تحلیلگر سیاسی در ادامه با اشاره به تفاوت دگرگونی که دشمن از آن سخن می‌گوید و آن تحول که در ایران در حال رخ دادن است گفت: «دشمن درست در مقابل حرکت تحولی و تکاملی ملت ما قرار دارد و هدفش ضربه زدن به نقاط قوت و برجسته کردن نقاط ضعف است. بنابراین، حمله به باورهای دینی و سیاسی ما به‌منظور خاموش کردن ایمان ملت، موضوعی است که دشمن به‌دنبال آن است.»
انبارلویی توضیح داد:«حمله به حرکت تحولی ما، بی‌ثباتی و ناامنی و ایجاد جنگ داخلی هدف اصلی دشمن است؛ اما ملت قوی است و می‌تواند عیوبی که دارد را رفع کند و نقاط قوتی که دارد تقویت کند.» وی با اشاره به موضوع «تکرار به‌معنای استقامت» در بیانات رهبر انقلاب تأکید کرد:« راز پیروزی ملت پایداری، مقاومت و استقامت دربرابر توطئه‌های دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی است. توطئه‌هایی که در این ۴دهه اتفاق افتاد اگر یکی از آنها برای هر یک از کشورها اتفاق می‌افتاد اساسا نظام آنها را هم تغییر می‌داد. بنابراین اداره یک کشور و یک نظام بستگی به بنیان‌های درونی و قوت و استحکام آن دارد که ایران از آن برخوردار است.»
این کارشناس مسائل سیاسی گفت:« اکنون اراده برای پیشرفت و اراده برای حرکت رو به جلو و تحول ایران وجود دارد. از این‌رو شاهد هستیم با وجود همه توطئه‌های غربی‌ها در حوزه‌های مختلف، نه‌تنها آسیب جدی ندیدیم بلکه در بسیاری از علوم و فنون در رتبه‌های نخست جهان قرار داریم. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد اتاق فکر جمهوری اسلامی و در راس آن رهبری نظام، به درستی عمل می‌کنند و می‌توانند بر مشکلاتی که دشمن در مسیر تحول و پیشرفت ملت ایجاد می‌کنند غلبه کنند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید