• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188129
+
-

با مردم/درختان کوچه‌ها در منطقه22 نیازمند هرس است

هرس درختان کوچه‌ها در زمستان و شست‌وشوی جوی‌ها در تابستان در منطقه22 انجام نشده است و احتیاج به رسیدگی دارد.
عباسی از شهرک خلیج‌فارس

مالکان مسکن ملی باغمیشه، بلاتکلیف و سرگردان
اواخر دولت دوازدهم بود که طرحی با عنوان طرح مسکن ملی ارائه شد که بعدا در دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن نام گرفت. مشکل از آن جایی شروع شد که مردم به وعده‌ها اعتماد و اقدام به ثبت نام کردند وآن موقع فکرش را هم نمی‌کردند بعدا به مشکلات عجیب و غریبی که تا به امروز گریبان‌شان را گرفته برخورد کنند. به‌عنوان مثال یکی از این پروژه‌ها که سال۱۳۹۸ کلنگ‌زنی شد پروژه مسکن ملی باغمیشه تبریز است که قرار بود 3ساله به متقاضیان تحویل داده شود ولی اکنون در سال چهارم خبری از اتمام آن نیست. 600خانواری که 2قسط ۴۰ و ۵۰ میلیونی را قبل از شروع تورم‌های سرسام آور برای این پروژه واریز کرده‌اند امروز دچار بلاتکلیفی محض شده‌اند و هیچ ارگانی پاسخگوی آنها نیست.
گلمکانی از تبریز

آلوده‌کنندگان محیط‌زیست در جا جریمه شوند
در ایام نوروز گشت‌های بهداشت و سلامت درنظر بگیرند و هر جایی شهروندی محیط‌زیست را آلوده کرد یا زباله در کوچه و خیابان ریخت با ثبت کد ملی سریعا اعمال قانون شده و رقم آن روی قبض تلفن یا قبض‌های خدماتی بیاید و اگر کارمند و کارگر است از فیش حقوقی‌اش کسر شود. چنین طرحی می‌تواند بی‌اندازه بازدارنده باشد و به پاکیزه ماندن محیط شهری و محیط‌زیست کمک قابل توجهی کند.
رضایی از تهران

پیامک
تعداد اتوبوس‌های رایگان گردش در شهر بیشتر شود

یکی از طرح‌هایی که گسترش آن می‌تواند از جهات بسیاری مفید باشد افزودن به تعداد اتوبوس‌های گردشگری رایگان به همراه یک راهنما درسطح شهرهای بزرگ است که هم‌اکنون در تهران چند سالی است اجرا می‌شود اما تعداد اتوبوس‌های آن کافی نیست و ثبت نام‌ها محدود است. ضمن اینکه چنین طرح‌هایی خوب است در تمام سال پررونق باشد نه اینکه فقط در ایام خاصی اجرایی شود.
قلندری از تهران

ثبت سفارش در سایت ایران‌خودرو ممکن نیست
در روزهای ثبت نام ایران‌خودرو که اعلام شد سایت باز است، امثال من که رقمی را در حساب وکالتی مسدود کرده بودیم از نخستین ساعات روز پای سیستم نشستیم تا بتوانیم ثبت سفارش کنیم. اما تنها پیامی که دریافت کردیم این بود که «امکان ثبت سفارش وجود ندارد» یا اینکه «امکان ثبت سفارش میسر خواهد شد.» بسیاری از دیگر افراد دیگری که پول در حساب مسدود کرده‌اند شرایط مشابه داشته و امکان ثبت نام پیدا نکردند. به‌نظر می‌رسد عده‌ای خاص موفق به این کار می‌شوند، درحالی‌که پول قابل توجهی مسدود کرده‌ایم به امید اینکه بتوانیم صاحب خودرو شویم!
برخورداری از تهران

ساکنان داشلی برون چشم به راه آب شرب هستند
 سال‌هاست که وعده تامین آب شرب به ساکنان داشلی برون شهرستان گنبد کاووس، داده شده است اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و مردم منطقه کماکان در این زمینه با مشکل مواجه هستند درحالی‌که برخورداری از آب قابل شرب جزو حقوق و امکانات اولیه برای هر شهر و روستاست.از مسئولان استان گلستان درخواست داریم با جدیت این طرح را پیگیری و اجرا کنند.
نداف از گنبد کاووس

پیام
جلوی انباشت زباله‌ها‌ در جنگل‌های شیرگاه را بگیرند

وضعیت انباشت زباله در دل جنگل‌های شیرگاه بسیار نگران‌کننده است و بوی تعفن ناشی از انباشت زباله از دل جنگل‌های این شهر به مشام می‌رسد. روزانه چند تن زباله وارد شهر شده و بدون نظارت دپو می‌شود درحالی‌که جنگل‌های این شهر جزو جنگل‌های هیرکانی است که در فهرست میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. لطفا پیش از آنکه دیر شود اقدامی کنید.
بهرامی از شیرگاه مازندران

مدیریت آب به سمت‌ سدها با جدیت دنبال شود
با توجه به کمبود نزولات آسمانی در سال‌های اخیر و کمبود آب ذخیره شده در سدهای برخی استان‌ها و نبود سیستم مکانیزه جمع‌آوری برف و باران از سطح شهر وهدایت آن به سدها، پیشنهاد می‌شود مسئولان شهری با ارسال بیل‌های مکانیکی به مناطق پر بارش بلافاصله بعد از بارش برف، آنها رادر یک نقطه جمع‌آوری و به مصارف مورد نیاز برسانند
تا از هدررفت این نعمت الهی جلوگیری شود.
هرندی از تهران

وضعیت آسفالت خیابان‌های رشت بسیار نامطلوب است
نزدیک به یک سال است که ساکن شهر رشت شده‌ام  متأسفانه اوضاع شهر از نظر آسفالت کوچه و خیابان بسیار نامناسب است. مگر مسئولان در این شهر زندگی و رفت‌وآمد نمی‌کنند؟ این شهر زیبا سالانه مهمان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است ومسلما مشکلاتی از این دست بر نگاه و انتظاری که از این شهر دارند تأثیر نامطلوبی به جا خواهد گذاشت. به همین دلیل این مشکل باید هر چه زودتر برطرف شود.
میهن پرست از رشت






 

این خبر را به اشتراک بگذارید