• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188004
+
-

انتخابات ژیمناستیک قانونی است؟

21نفر از اعضای معترض، مجمع را ترک کردند با این حال انتخابات برگزار و رئیس معرفی شد

 وزارت ورزش دیروز همه کار کرد تا انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود و البته زهرا اینچه‌درگاهی به ریاست فدراسیون نرسد. صبح دیروز بعد از 20ماه مجمع برگزار شد تا ژیمناستیک از بلاتکلیفی رها شود؛ انتخابات برگزار شد اما با اتفاقاتی که افتاد، بعید است فدراسیون و ژیمناستیک به این زودی‌ها به آرامش برسند.
مشکل اصلی سر این بود که وزارت ورزش قصد نداشت به درگاهی اجازه حضور دوباره در انتخابات را بدهد. برای خیلی‌ها عیان بود که او تأیید صلاحیت نمی‌شود اما با توجه به اینکه تا دقایقی قبل از شروع مجمع خبری از رد صلاحیت‌ نامزدها نبود، درگاهی هم مثل بقیه کاندیداها در مجمع حاضر شد ولی وزارت ورزش شوک بزرگی به او و حداقل 20هوادارش وارد کرد. محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش، اسامی نامزدهای مجاز را خواند؛ عابد حقدادی، حبیب نوظهوری و مقداد قلندرپور. درگاهی وقتی دید نامش در بین نامزدهای تأیید صلاحیت شده نیست، به اعتراض مجمع را ترک کرد و 21عضو مجمع هم او را همراهی کردند. ‌اینچه‌درگاهی به خبرنگارانی که پشت در مانده بودند، توضیح داد که چرا نتوانست در انتخابات شرکت کند: «ردصلاحیتی نبود بلکه اجازه شرکت در انتخابات را به من ندادند. من نه پرونده مالی و نه هیچ پرونده دیگری در هیچ حوزه دیگری ندارم که بخواهم ردصلاحیت شوم. قبل از مجمع چیزی در مورد صلاحیت‌ها نگفتند و در مجمع اسم مرا روی تخته ننوشتند و وقتی پرسیدم گفتند که تأیید صلاحیت شما هنوز نیامده است. اعضای مجمع هم تهدید شدند که درصورت ترک جلسه به کمیته اخلاق کمیته المپیک و بخش‌های دیگر معرفی خواهند شد.»
21نفر از 49عضو، مجمع را ترک کردند و طبق قانون مجمع رسمیتش را از دست داد. به‌گفته درگاهی طبق اساسنامه فدراسیون اگر یک‌سوم اعضا در مجمع حاضر نباشند، مجمع باید 20روز دیگر تکرار شود و در مجمع دوم هم باید نصف به‌علاوه یک نفر از اعضا حاضر باشند. با این حال نظر پولادگر این بود که رای‌گیری باید انجام شود. از بین 3نامزد، قلند‌رپور انصراف داد. در دور اول حقدادی 18رای و نوظهوری 8رای به‌دست آوردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور دوم هم حقدادی با 20رای درمقابل 6رای نوظهوری انتخاب شد.
حقدادی در حالی به‌عنوان رئیس فدراسیون معرفی شد که به‌نظر می‌رسد درگاهی طی روزهای آینده به مراجع قانونی شکایت ببرد و فدراسیون ژیمناستیک هم به سرنوشت فدراسیون سوارکاری دچار شود. رئیس فدراسیون سوارکاری هر چند از مجمع رأی گرفت اما مورد تأیید وزارت ورزش نیست و هر روز جای رئیس و سرپرست منتخب وزارت ورزش با حکم‌هایی که از دادگاه‌های مختلف می‌گیرند، عوض می‌شود. درگاهی امتیاز ویژه‌ای‌ هم دارد. او تنها کسی است که ایمیل فدراسیون را دارد؛ راه ارتباطی با فدراسیون جهانی. درگاهی برای جلوگیری از اتفاقات ناخوش در مجمع از یوسف‌‌الطبا نماینده فدراسیون جهانی دعوت کرده بود در مجمع حاضر باشد. او با اینکه در مجمع مترجمش را به همراه نداشت اما گفت که اتفاقات خوب و بد را به فدراسیون جهانی گزارش می‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید