• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187966
+
-

1000 روز تنهایی

مصدومیت پل پوگبا هر روز طولانی‌تر از قبل می‌شود

1000 روز تنهایی

پل پوگبا تا پیش از انتقال انزو فرناندس آرژانتینی از بنفیکا به چلسی، گران‌قیمت‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر بود اما آن‌قدر حاشیه و مصدومیت داشت که یوونتوس هم که او را مفتی جذب کرده، از خریدش پشیمان است. هافبک فرانسوی که از فصل پیش مصدوم شد و در تابستان در رونمایی از مستند زندگی‌اش هواداران منچستریونایتد را از خود آزرد تا آنها به این فیلم در سایت IMDB امتیاز صفر بدهند، حتی به جام‌جهانی 2022هم نرسید. او 34بازی از 37مسابقه این فصل یوونتوس را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود و حالا هنوز از مصدومیت برنگشته، دچار مصدومیتی دیگر شده که او را بین 3تا 4هفته از فوتبال دور نگه‌می‌دارد. ستاره 29ساله فرانسوی مجبور شده بود زانوی خود را به تیغ جراحی بسپارد و پس از طی کردن دوران نقاهت طولانی، درحالی‌که داشت در آستانه بازی با سمپدوریا به ترکیب برمی‌گشت، هنگام تمرین ضربات ایستگاهی دوباره مصدوم شد؛ این‌بار در ران. پوگبا علاقه زیادی به ضربه آزاد دارد و حتی زمانی که مورینیو در من‌یونایتد مربی‌اش بود، یک‌بار از دستش در رفت و ضربه آزاد را به اشلی یانگ سپرد که این رفتار موجب تعجب مورینیو شده بود. با این علاقه پوگبا نمی‌توانست از وسوسه تمرین ضربات آزاد خلاص شود و همین وسوسه او را مصدوم کرد. این در حالی است که یوونتوس متخصص‌هایی برای این ضربات دارد؛ ولاهوویچ، دی‌ماریا، کوستیچ و....
بازیکن جنجالی که زمانی زیدان به فلورنتینو پرس اصرار می‌کرد او را به هر قیمتی برای رئال‌مادرید بخرند، هم هواداران من‌یونایتد را از خودش رنجانده، هم هواداران یووه را. او دو مقطع در هر دو تیم حضور داشته که مقطع دوم در هر دو باشگاه فاجعه‌بار بوده است. هفته پیش وقتی تیم تورینی با آاس‌رم بازی داشت، او چیزی خطاب به دیبالا منتشر کرد و این آرژانتینی را برادرش خواند. جدایی رایگان دیبالا در تابستان خشم هواداران یووه را برانگیخته؛ برای همین کسی انتظار نداشت بازیکن خودی از این خائن تمجید کند. یک اتفاق دیگر هم افتاد که پوگبا را بیش از پیش از چشم هواداران انداخت. او قبل از پایان دوره اول مصدومیتش عکس‌هایی از خود در حال اسکی کردن منتشر کرد، درحالی‌که اسکی جزو فعالیت‌های پرخطر و آسیب‌زا برای بازیکنان فوتبال به‌شمار می‌رود و همین اوایل امسال مانوئل نویر در اسکی دچار مصدومیتی شدید شد و فصل را از دست داد.
مصدومیت جدید پوگبا در عضله نزدیک‌کننده زانو است. مدیران باشگاه هم دنبال بازیکنی جانشین برای این هافبک در پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستانی هستند و امید چندانی به بهبود جسمانی و رفتاری او ندارند. پوگبا به‌تازگی مشکلات خانوادگی هم داشت و یکی از برادرانش سعی داشت از او اخاذی کند که بازداشت شد. پوگبا تا ژوئن سال 2026با بیانکونری قرارداد دارد و سالانه 10میلیون یورو از این باشگاه حقوق می‌گیرد که 8میلیون یوروی آن ثابت و مابقی پاداش‌های مرتبط با عملکردش است.
پوگبا در عمر فوتبالش 20بار دچار آسیب‌دیدگی شده که در همسترینگ، قوزک پا وعضلات ران بوده که طولانی‌ترین آنها دوری 165روزه او از فوتبال در دوران حضورش در منچستر بوده. پوگبا سرجمع 970روز به‌دلیل آسیب‌دیدگی در تیم‌هایش غایب بوده است که اگر یک‌ماه آینده را به این رقم اضافه کنیم، مصدومیت‌های او دقیقا به هزار روز می‌رسد.

از سوئیس با عشق!
یکی از مهم‌ترین لحظه‌های این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا، تکل خیره‌کننده ماتیاس دلیخت برای بیرون‌کشیدن توپ از روی خط دروازه بایرن‌مونیخ بود؛ نجاتی شاهکار که جلوی گل مسلم پاریسی‌ها را گرفت. اگر ضربه ویتینیا به گل تبدیل می‌شد، پاریس به بازی برمی‌گشت و گلر مونیخی‌ها به‌خاطر اشتباه بدی که مرتکب شده بود، تحت فشار قرار می‌گرفت؛ اتفاقی که می‌توانست آینده او در این باشگاه را با خطر جدی روبه‌رو کند. این نجات برای سومر ارزش بسیار زیادی داشت. سنگربان شماره یک این روزهای بایرن برای قدردانی از مدافع هلندی، هدیه جالبی به او داد. سومر همانطور که وعده داده بود، یک کامیون پر از بهترین نوع شکلات سوئیسی را برای دلیخت تهیه کرد؛ هدیه‌ای که مدافع مونیخی‌ها اصلا انتظارش را نداشت و تصور می‌کرد سومر آن را به شوخی عنوان کرده است. دلیخت البته به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای، طبیعتا نمی‌توانست این شکلات‌ها را نگه دارد و تصمیم گرفت این کامیون پر را به خیریه‌ای در آلمان بدهد. در حقیقت با مهار خوب او مقابل دروازه خودی، خیلی از کودکان یک بسته شکلات دریافت کردند! به‌نظر می‌رسد رابطه یان سومر با ستاره‌های بایرن هر روز بهتر می‌شود. او در زمین مسابقه جای خالی نویر را پر کرده و به‌خاطر اخلاق خوبش نیز در این تیم محبوب شده است. به‌نظر می‌رسد که حتی بعد از بازگشت نویر نیز، سومر همچنان در بایرن بماند. به‌خصوص بعد از مصاحبه‌های تند نویر علیه باشگاه و رابطه نه‌چندان خوب او با مربی دروازه‌بان‌های جدید بایرن مونیخ، هیچ احتمالی دور از ذهن نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید