• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187965
+
-

نکته بازی/ اتفاقا همان نساجی همیشگی بودید!

در پایان هفته بیست‌وسوم مسابقات لیگ برتر، نساجی در اصفهان با یک گل مغلوب ذوب‌آهن شد تا نتایج ضعیف این تیم ادامه داشته باشد. وضعیت در نساجی چنان است که علیرضا حقیقی بعد از پایان بازی حسابی از خجالت هم‌تیمی‌هایش درآمد و آنها را زیر سؤال برد. طبیعتا مسئول اول این وضعیت کادرفنی است؛ جایی که استاد خوش‌سخن، حمیدخان مطهری بعد از مسابقه گفت:‌«در نیمه دوم آن نساجی همیشگی نبودیم و شکست خوردیم.» نمی‌دانیم منظور مطهری چیست، اما از نظر ما که آنها اتفاقا همان نساجی همیشگی بودند! برای تیمی که در 13بازی آخرش فقط یک‌بار پیروز شده، شکست خوردن اصلا اتفاق عجیب و غریبی نیست. نساجی در نیم‌فصل دوم فقط 4امتیاز گرفته و با این وضعیت عجیب، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز به‌شمار می‌رود.

نه بابا، چرا برکنارش کنیم؟
حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی با موجی از حمایت‌ها از سوی مربیان و کارشناسان داخلی همراه شده؛ کسانی که شاید احساس می‌کردند بازارشان در این سال‌ها کساد شده و به همین دلیل از حضور یک «خودی» روی مهم‌ترین نیمکت فوتبال کشور دفاع می‌کنند. اظهارنظرهای حمایتی بسیار زیاد است و برخی از آنها بیش از حد جالب به‌نظر می‌رسد؛ مثل این جملات از علی‌اصغر مدیرروستا: «ناکامی در جام ملت‌های آسیا نباید باعث برکناری قلعه‌نویی شود.» بله خب؛ اصلا چه کاری است؟ جام ملت‌ها که هیچ، ما فکر می‌کنیم حتی ناکامی در انتخابی جام‌جهانی هم نباید موجب برکناری قلعه‌نویی شود. اصلا ما مگر برای برد و باخت بازی می‌کنیم؟ هدف از ورزش فقط سلامتی است و همین که یک مربی ایرانی به جای یک اجنبی روی نیمکت باشد، کفایت می‌کند!

گل زدن خوب است، اما...
الاهلی قطر این هفته در لیگ ستارگان با نتیجه 3بر یک در برابر القطر سی‌سی شکست خورد و البته تنها گل این تیم را محمدحسین کنعانی‌زادگان به ثمر رساند. این ششمین گل فصل کنعانی بود. به این ترتیب او به مجموع گل‌های زده‌اش طی 5فصل گذشته با پیراهن پرسپولیس، سایپا و ماشین‌سازی رسید. به‌نظر می‌رسد خود کنعانی هم از این اتفاق ذوق‌زده است؛ تا جایی که گفته: «من آقای گل مدافعان لیگ قطر هستم.» خب البته گلزنی بسیار شیرین است و آماری هم که کنعانی ارائه می‌دهد می‌تواند جالب توجه باشد. با این حال کار اصلی مدافعان، ساخت یک دژ مستحکم در مقابل دروازه تیم خودی است؛ جایی که او و شجاع خلیل‌زاده با دریافت 29گل دومین خط دفاعی ضعیف لیگ ستارگان را ساخته‌اند. کاش این را هم می‌گفتی!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید