• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187910
+
-

اتمام‌حجت با سلبریتی‌های شایعه‌پراکن

مقابله با شایعه‌‌پراکنی و تشویش اذهان‌عمومی، به‌ویژه از سوی سلبریتی‌ها و چهره‌های تأثیرگذار اجتماعی، یکی از رویکردهایی است که با جدیت ازسوی دستگاه‌ قضایی پیگیری می‌شود؛ موضوعی که در نشست‌خبری دیروز سخنگوی قوه‌قضاییه نیز مورد تأکید قرار گرفت.
به‌گزارش همشهری، پس‌از تأکید قاضی‌القضات در روزهای اخیر درباره برخورد قانونی با افرادی که در پی ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان به‌دنبال فضاسازی و شایعه‌پراکنی هستند، سخنگوی قوه‌قضاییه نیز در جمع خبرنگاران تأکید کرد در این زمینه حجت بر همه تمام شده‌است. مسعود ستایشی با اشاره به شایعه‌پراکنی سلبریتی‎‌ها در فضای‌مجازی و تشویش اذهان‌عمومی، عنوان‌کرد اقدام‌های لازم با جدیت در حال انجام است و دستگاه قضایی با هیچ فردی در این زمینه تعارف و مماشات نخواهد کرد؛ «مُرّ مقررات را برای افرادی که با روان مردم بازی و جامعه را دچار خدشه می‌کنند، اجرا می‌کنیم.» وی با اعلام اینکه در این‌باره پرونده‌‎های محدودی تشکیل شده که تعداد آن حدود ۳۰پرونده است، گفت: با متخلفان با رافت و احترام برخورد شده، اما اگر گوش شنوا در این رابطه وجود نداشته باشد، با متخلفان مقتدرانه برخورد خواهد شد.
ستایشی همچنین با اشاره به جزئیات فرمان عفو رهبری در دستگاه قضایی، تعداد کل افرادی که مورد عفو واقع شده‌اند را حدود ۸۲هزارنفر اعلام کرد که درحوزه ناآرامی‎‌های اخیر، حدود ۲۲هزارنفر مورد عفو مقام‌معظم‌رهبری قرار گرفتند. وی افزود: همه این ۲۲هزارنفری که عفو شده‌اند، در زندان نبوده‌اند. از آمار ۸۲هزارنفر، ۶۰هزارنفر پس‌ از عفو، از زندان آزاد شده‌اند و همچنین از این تعداد نیز ۳۴هزارنفر براساس معیار‌های تبیین‌شده، از تخفیف در مجازات بهره‌مند شده‌اند. ۴۸هزارو۱۲۶نفر نیز از ادامه تعقیب معاف یا از زندان آزاد شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید