• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187815
+
-

قهرمان سرمربی شد

نواب نصیرشلال قهرمان المپیک هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را بر عهده گرفت

یکی دیگر از قهرمانان وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک2012 لندن پست گرفت. دیروز فدراسیون، نواب نصیرشلال را به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. او در لندن مدال طلای وزن 105کیلوگرم را به‌دست آورده بود و حالا در کنار سجاد انوشیروانی که ریاست و بهداد سلیمی که نایب‌رئیسی فدراسیون را به‌عهده دارند، قرار است تیم ملی را برای بازی‌های المپیک2024 آماده کند.
نصیرشلال تجربه زیادی در مربیگری ندارد و فقط دوره‌ای که انوشیروانی سرمربی تیم ملی بود، او دستیارش بود. همین تجربه کم، ایراد این انتخاب است. گفته می‌شود فدراسیون 4گزینه برای سرمربیگری تیم ملی داشت؛ کورش باقری، حسین توکلی، بهداد سلیمی و نصیرشلال. باقری در حال حاضر مدیر تیم‌های ملی است و بیشتر تمرینات تیم ملی زنان را زیرنظر دارد. او به‌خاطر بیماری قلبی نمی‌تواند استرس و فشار بالا را تحمل کند و به‌خاطر همین از بین گزینه‌ها حذف شد. سلیمی هم حاضر نشده همزمان با نایب‌رئیسی، کار سنگین سرمربیگری را هم بپذیرد. توکلی هم که سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری است و ترجیح داده کنار این تیم بماند. در این شرایط نصیرشلال بهترین و تنها گزینه فدراسیون بود. در بین چهره‌های شناخته‌شده، سعید علی‌حسینی در حد سرمربیگری تیم ملی است که او هم چندی پیش از این سمت استعفا کرد.
فدراسیون در کنار نصیرشلال، مربی باتجربه‌‌ای را هم به کادر فنی اضافه کرده است. بهمن زارع در دوره سرمربیگری گئورگی ایوانف، کمک او بود و بعدها هم سرمربیگری تیم را به‌عهده گرفت و نصیرشلال مدتی زیرنظر او کار کرد. زارع با تجربه‌ای که دارد می‌تواند کمک خوبی برای سرمربی تیم ملی باشد.
به‌غیر از نصیرشلال و زارع، وحید ربیعی هم به‌عنوان عضو کادر فنی انتخاب شده‌ است که بیشتر در رده‌های جوانان کار کرده. سرمربی و دستیارانش در سنگین‌وزن و میان‌وزن تخصص دارند. فدراسیون برای دسته‌های سبک برنامه‌ای ندارد؟ با توجه به اینکه چند سالی است وزنه‌برداران شاخصی در دسته‌های پایین به تیم ملی معرفی نشده‌اند، فدراسیون هم مربی تخصصی به کادر فنی اضافه نکرده است.
تیم ملی سال شلوغی را در پیش دارد. اردیبهشت‌ماه مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و شهریور و مهر هم مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در پیش است. وزنه‌برداران برای رفتن به پاریس باید در این رقابت‌ها و دیگر مسابقات گزینشی امتیاز بگیرند تا بتوانند به‌عنوان یکی از 10نفر اول وزن خودشان راهی پاریس شوند. نصیرشلال کار سختی در شروع مهم‌ترین دوره مربیگری‌اش دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید