• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187808
+
-

نکته بازی/ آیا گل زدن کار خوبی است؟

یکی از شگفتی‌های جهان فوتبال را امسال ما در لیگ برتر خودمان داریم؛ جایی که پیکان تهران در حال خلق یک حد نصاب شگفت‌انگیز در زمینه گلزنی است. شاگردان مجتبی حسینی در 23هفته آغازین لیگ برتر درمجموع 10گل به‌ثمر رسانده‌اند. آنها این هفته به حریفی خسیس از جنس خودشان خورده بودند که درنهایت در یک بازی سرد و بی‌روح مقابل آلومینیوم اراک به تساوی بدون گل رضایت دادند. به این ترتیب تعداد گل‌های زده آنها در عدد 10ماند و این یعنی پیکان در هر مسابقه به‌طور متوسط 0.43گل به‌ثمر رسانده است. چنین آماری در جهان اگر نگوییم بی‌نظیر، حداقل کم‌نظیر است. اصلا به قول ارسطوی پایتخت آیا گل زدن کار خوبی است؟ آیا ناراحت کردن تیم حریف کار درستی است؟ نه واقعا!

حداقل مس را در تهران می‌بردی!
پس‌لرزه‌های اظهارات حیرت‌انگیز ساکت الهامی همچنان ادامه دارد. او در تأیید خودش مطالبی به زبان آورده  و وعده‌هایی داده که مخاطبان را به‌شدت شگفت‌زده کرده است. بخش بیشتر شنیده شده اظهارات الهامی جایی است که گفت: «اگر سرمربی تیم ملی شوم چین را در پکن، ژاپن را در توکیو، کره را در سئول و عربستان را در ریاض می‌برم.» 2روز بعد از این حرف‌های باورنکردنی اما الهامی با هوادار حتی نتوانست مس پایین جدولی را در تهران شکست بدهد و در برابر این تیم تن به تساوی یک - یک داد. همین موضوع کافی بود تا جملات الهامی دوباره بولد شود و مردم سر به سر او بگذارند. به‌نظر می‌رسد پیروزی بر پرسپولیس اعتماد به نفس کاذب به الهامی داده و او از آن به بعد هیچ بردی نیاورده است.

بالاخره کی بیشتر ضرر کرده؟
از جمله شگفتی‌های فوتبال ایران یکی هم آن است که هر 16تیم لیگ برتری عقیده دارند بیشتر از دیگران بابت اشتباهات داوری ضرر کرده‌اند. بدیهی است که چنین چیزی از نظر منطقی نمی‌تواند درست باشد، اما به هر حال ما در فوتبال کشورمان همیشه توانسته‌ایم غیرممکن‌ها را تبدیل به ممکن کنیم. در آخرین نمونه از این دست، مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از بازی با نساجی مدعی شده: «تیم ما بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری دیده.» این در حالی است که همین چند روز پیش هم یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس پس از شکست در برابر سپاهان عین همین جمله را تکرار کرده بود. تازه جالب اینجاست که در همان بازی گل سالم سپاهان مردود اعلام شده بود. اگر فهمیدید در این لیگ چه خبر است، به ما هم بگویید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید