• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187751
+
-

643 شهید ترور دانش‌آموز

در روزهای پرتلاطم و پرهیجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‌ها و سازمان‌های متعدد سیاسی تلاش می‌کردند در جامعه تازه‌انقلاب‌کرده ایران یارگیری کرده و به‌نحوی برای خود پایگاه اجتماعی قابل اعتنایی برای نقش‌آفرینی‌های سیاسی ایجاد کنند که بیشترین تمرکز آنان روی قشر نوجوان و دانش‌آموزان دختر و پسر بود.
 گروه‌های التقاطی نظیر منافقین (مجاهدین خلق) با سوءاستفاده از وضع موجود و با نمایش عدم‌تقید به مسائل شرعی و اختلاط بی‌حد و حصر جنسیتی و جذابیت‌های کاذب که در برگزاری میتینگ‌ها و تجمعات از خود بروز داده بودند توانستند بخشی از بدنه دانش‌آموزی و دانشجویی کشور را که در آن هیجانات دنبال مکانی برای تخلیه انرژی‌های انباشته شده خود می‌گشتند جذب کنند و این افراد فریب‌خورده در مقابل انقلاب مردم ایستاده و با پیوستن به تیم‌های تروریستی سازمان به ابزار تحقق بلندپروازی‌های خودخواهانه سران این گروهک تبدیل شدند و اینگونه بود که بخشی از بدنه جامعه ایران که می‌توانست تضمین‌کننده آینده و پیشرفت کشور باشد را بی‌آینده کردند.
در نقطه مقابل نیز بسیاری از نوجوانان با پیوستن به نهادهای مردمی مانند انجمن‌های اسلامی، بسیج و سپاه به مقابله با این جریان التقاطی برخاسته بودند. همچنین نوجوانانی که سنگر علم‌آموزی را سنگر اصلی مبارزه خود قرار داده بودند، همواره مورد کینه گروهک‌ها بوده و هزاران نفر از آنان در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیدند که در این میان عدد دانش‌آموزان بسیار پررنگ است. تعامل واقعی گروهک‌های تروریستی با نوجوانان را باید در آمار 643شهید ترور دانش‌آموز 6تا 18ساله مشاهده کرد که در جنایات این گروهک‌ها در نقاط مختلف کشور به شهادت رسیدند.
از این میان 130نفر از دانش‌آموزان ترور شده زیر 10سال سن داشتند و 513نفر دیگر 11تا 18ساله بودند. همچنین 55نفر دختر و 588نفر پسر بودند. 28نفر از این دانش‌آموزان در عملیات‌های تروریستی مستقیم و هدفمند، 11نفر در عملیات‌های انتحاری، 33نفر در بمب‌گذاری‌ها، 454نفر در ترورهای کور و راهبندان‌های جاده‌ای، 12نفر در عملیات گروگان‌گیری و تحت شکنجه تروریست‌ها، 100نفر در ‌بمب‌گذاری تروریست‌ها در مناطق مختلف و 5نفر دیگر در عملیات‌های تروریستی که مستقیما توسط دولت و ارتش آمریکا صورت گرفته و از آن به‌عنوان «تروریسم دولتی» یاد می‌شود به شهادت رسیده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید