• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187476
+
-

7حادثه مرگبار در 4روز

با مرگ 8نفر و تشکیل 7پرونده جنایی در چند روز گذشته، کارآگاهان پلیس پایتخت راهی ماموریت‌های مختلف شدند.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه به روز دوشنبه، چهاردهم اسفند برمی‌گردد. آن روز به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که یک خانم وکیل در یکی از مناطق پایتخت با شلیک 3گلوله به قتل رسیده است. با انجام تحقیقات مشخص شد که کسی جز همسر وی عامل جنایت نیست. او در پارکینگ ساختمان به همسر 44ساله‌اش شلیک کرد و پس از آن نیز یک گلوله به سرش شلیک کرده و به زندگی خودش پایان داده بود.
با حضور تیم جنایی در محل حادثه مشخص شد که مقتول وکیل پایه یک دادگستری بوده و به تنهایی در طبقه اول ساختمان زندگی می‌کرده است. چرا که مدتی می‌شد با همسرش دچار اختلاف شده و مدام با یکدیگر درگیری داشتند. اختلافات آنها به حدی بود که خانم وکیل تصمیم به جدایی گرفته بود اما همسرش مخالف طلاق بود و مدام او را تهدید می‌کرد. در نهایت نیز وی تهدیدش را عملی کرده و پس از قتل همسرش به زندگی خود نیز پایان داد. دومین حادثه مرگبار ساعتی پس از این حادثه به بازپرس جنایی تهران اعلام شد. قربانی دختری 5ساله بود که به طرز مشکوکی جانش را از دست داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که والدین کودک مدتی قبل از یکدیگر جدا شده بودند و دختربچه نزد پدرش زندگی می‌کرد. به‌گفته پدر، وی زمانی که وارد خانه شده متوجه بی‌حالی کودک شده و او را به بیمارستان منتقل کرد اما تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و دختربچه به کام مرگ رفت. با توجه به آثار کبودی روی دهان کودک، تحقیقات برای مشخص‌شدن راز مرگ او ادامه دارد.
سومین پرونده جنایی که روز سه‌شنبه 15اسفند‌ماه تشکیل شد مربوط به مرگ مشکوک پیرمردی بود که در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد. او معلول بود و روی ویلچر می‌نشست اما آثار جراحت روی بدن وی، تیم جنایی را نسبت به این پرونده حساس کرد. خانه پیرمرد به‌هم ریخته بود و به همین دلیل کارآگاهان ماموریت یافتند تا در بررسی‌های تخصصی، علت مرگ او  را فاش کنند.
چهارمین حادثه‌ مرگ زنی 34ساله در یکی از کلینیک‌های تهران بود. متوفی حین عمل جراحی جانش را از دست داده بود و به‌گفته خانواده‌اش، گروه خونی که به او حین عمل تزریق شده بود با گروه خونی زن جوان سازگار نبوده و همین مسئله موجب مرگ وی شده بود. پنجمین حادثه  ماجرای قتل زنی 36ساله به‌دست شوهرش بود. این حادثه صبح چهارشنبه شانزدهم اسفند اتفاق افتاد و  زن جوانی هنگام ورود به بیمارستانی در پایتخت که محل کارش بود از سوی همسرسابقش هدف تیراندازی قرار گرفت و به قتل رسید. این زوج مدتی قبل از یکدیگر جدا شده بودند که حالا تحقیقات برای بازداشت قاتل فراری ادامه دارد. ششمین حادثه مرگبار بامداد پنجشنبه به بازپرس محمد حسین زارعی گزارش شد. مقتول نگهبان ساختمانی نیمه‌ساز بود که با شلیک 2گلوله به قتل رسیده بود. تحقیقات نشان می‌داد که وی اهل افغانستان بوده و حدود 6‌ماه قبل به‌صورت غیرقانونی وارد ایران شده و در ساختمان نیمه‌ساز مشغول به‌کار شده بود. اما آخرین پرونده‌ای که روی میز بازپرس جنایی پایتخت قرار گرفته قتل مردی جوان در درگیری خیابانی بود. مقتول در بزرگراه خلیج‌فارس با چند نفر درگیر و با ضربات چاقو به قتل رسید و عاملان جنایت نیز گریختند.
شناسایی عاملان این درگیری مرگبار و انگیزه آنها از قتل از سوی پلیس ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید