• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187367
+
-

وزیر دفاع در پاسخ به همشهری:

کشورهای منطقه با مذاکره مشکلات خود را برطرف کنند

وزیر دفاع حمله اخیر به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان را اقدامی بی‌ارزش خواند و گفت:«حمله‌ای که اخیرا به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان انجام شد از طریق ریزپرنده‌ها صورت گرفت که کار بسیار ساده‌ای است و حتی اگر ۵ نفر آدم هم تصمیم بگیرند این کار را انجام بدهند می‌توانند انجام دهند.
 این حمله هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت اما با سامانه‌هایی که داریم فکر می‌کنیم که به این توان رسیده‌ایم که جلوی این دست اقدامات را بگیریم.»امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی در نشستی خبری در پاسخ به سؤال همشهری که «دکترین دفاعی ایران در التهاب ایجاد شده منطقه قفقاز درپی درگیری نظامی آذربایجان و ارمنستان و ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری آذربایجان در برخورد احتمالی نظامی با ایران چیست؟» گفت:« ما با همسایگان ارتباط نزدیک و دوستانه‌ای داریم و به‌دنبال توسعه روابط هستیم و منطقه قفقاز هم برای ما مهم است و معتقدیم کشورهای این منطقه می‌توانند با مذاکره مشکل خود را حل کنند. بعید می‌دانیم رژیم صهیونیستی بتواند در همسایگان ما نفوذ کند و آنها هم قطعا چنین اجازه‌ای نخواهند داد.»وزیر دفاع درباره فروش پهپاد به روسیه و ادعای غربی‌ها مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت:« آنچه در بعضی رسانه‌ها مطرح می‌شود، درست نیست و ادعاهایی نظیر اینکه جمهوری اسلامی موشک و پهپاد داده باشد، اثبات نشده است.
 وزارت امور خارجه از طرف اوکراینی خواسته است اسناد و مدارک خود را در این‌باره ارائه کند اما تاکنون سندی در این‌باره ارائه نشده است.»امیر آشتیانی در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره تلاش ایران برای خرید سامانه‌ S400 از روسیه و آخرین وضعیت خرید این سامانه نیز گفت: «روسیه از کشورهایی است که روابط سطح بالایی با آن داریم. با این حال، ما در بحث سلاح پدافندی به ‌خودکفایی رسیده‌ایم اما اگر لازم باشد سلاحی تهیه کنیم این کار را انجام خواهیم داد، اما فعلا نیازی به سلاح دیگری نداریم.»امیر آشتیانی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت خرید جنگنده‌های
 سوخو ۳۵ از روسیه عنوان کرد:«جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خودش قائل است تا در زمینه ارتقای توان دفاعی خود با دیگر کشورها همکاری کند. این بحثی است که به گذشته مربوط است و ما به جهت اینکه اطلاعات خرید تسلیحات را در هر زمانی مطرح نمی‌کنیم، اخیرا این موضوع دوباره مطرح شده است. خرید سلاح از کشورهای مختلف ممکن است در دستور کار نیروهای مسلح باشد. این اقدامی است که از گذشته دنبال شده و هنوز در مرحله پیگیری است و تاکنون نیز تجهیزاتی تحویل نشده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید