• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187267
+
-

افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز توالی‌یابی ژنوم و سنتزژن کشور

پیشرفته‌ترین مرکز جامع توالی‌یابی ژنوم و سنتز ژن و همچنین واحد تولید مایعات شرکت تولیددارو پس از به‌روزرسانیGMP مطابق استانداردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم گفت: این طرح دانش‌بنیانی با  سرمایه‌گذاری ۱۵۰میلیارد تومانی ستاد اجرایی دستاوردهای ویژه‌ای برای کشورمان خواهد داشت.
او افزود: این پروژه در 3دپارتمان توالی‌یابی ژنوم، سنتز ژن و تولید حیوانات مهندسی شده سازماندهی شده که امروز 2دپارتمان توالی‌یابی ژنوم و سنتز ژن به همراه واحدهای شتاب‌دهی مربوطه افتتاح شدند، تولید کیت‌های تشخیصی مانند سرطان روده بزرگ، ریه و دهانه رحم و کیت‌های استخراج RNA و DNA ویروسی از جمله فعالیت های این دو دپارتمان هستند. نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر برای این دو خدمت حدود ۲۵میلیون دلار ارز از کشور به‌صورت غیررسمی خارج می‌شود، گفت: با تلاش جوانان نخبه و اقدام تخصصی آنان از این پس می‌توانیم ضمن تأمین نیاز داخلی، از خروج ارز جلوگیری کنیم.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تأکید کرد: علاوه بر اینها با دستیابی به این فناوری، به لحاظ مسائل امنیتی و جلوگیری از ارسال نمونه‌های زیستی و بیولوژیک بیماران به خارج کشور نیز این مرکز دستاورد بزرگی به‌حساب می‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید