• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187242
+
-

رکورد مسی و رکورد نگران‌کننده امباپه

امباپه بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن شد و ستاره آرژانتینی به رکورد هزار رسید

رکورد مسی و رکورد نگران‌کننده امباپه

پیروزی 4 بر 2 پاری‌سن‌ژرمن بر نانت 2 اتفاق مهم در بر داشت؛ اول اینکه مسی طبق معمول رکورد جدیدی ثبت کرد و دوم اینکه امباپه به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شد و این همان چیزی است که هواداران را می‌ترساند.

   امباپه
با گلی که کیلین امباپه در وقت‌های اضافه دیدار مقابل نانت به ثمر رساند شمار گل‌های خود برای پاری‌سن‌ژرمن را به عدد ۲۰۱ رساند تا بالاتر از ادینسون کاوانی، به تنهایی بهترین گلزن تاریخ پاریسی‌ها شود.
    او در بازی‌های کمتری به این تعداد گل رسیده؛ کیلیان امباپه: 248مسابقه و 201گل، ادینسون کاوانی: 301مسابقه و 200گل.
    بازیکنانی که بیشترین پاس گل‌ را به امباپه در پی‌اس‌جی داده‌اند؛ نیمار (26پاس‌گل)، دی ماریا (24پاس‌گل)، لیونل مسی (17پاس‌گل).
    امباپه 13بازی مقابل نانت انجام داده و روی 13گل تأثیر گذاشته؛ 9گل و 3پاس گل.
    مهم‌ترین افتخارات کیلیان امباپه تا سن ۲۴سالگی؛ قهرمانی جام‌جهانی، بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن، قهرمانی با فرانسه در لیگ‌ملت‌های اروپا، ۵عنوان قهرمانی در لیگ فرانسه، ۴عنوان آقای‌ گلی در لیگ‌ فرانسه.
    چرا رکوردزنی امباپه ترسناک است؟ خودش گفته: «من همیشه گفته‌ام که می‌خواهم در فرانسه، در پایتخت، در کشورم، در شهرم تاریخ را بنویسم. من این کار را انجام می‌دهم، زیباست، اما هنوز راه زیادی در پیش است. این یک دستاورد شخصی است، من برای دستاوردهای جمعی تلاش خواهم کرد. بازی در پاری‌سن‌ژرمن برای من بیشتر از کسانی که در پاریس به دنیا آمده‌اند، خاص است.» نکته ترسناک این است که او تاریخ‌سازی کرده و به چیزی که می‌خواسته رسیده و حالا شاید نوبت چالش‌های بعدی باشد. احتمال اینکه در تابستان به رئال‌مادرید برود زیاد است وگرنه یک سال بعد این اتفاق می‌افتد.

   مسی
    نابغه آرژانتینی تیم پاری‌سن‌ژرمن هم با زدن یک گل در این بازی هزارتایی شد. گل لیونل مسی به نانت، آمار اثرگذاری روی هزارگل در عرصه باشگاهی  برای او ثبت کرد؛ ۷۰۱گل، ۲۹۹پاس گل.
    او برای ثبت چنین آماری، تنها به ۸۴۰بازی باشگاهی احتیاج داشت.
    مسی در این فصل روی 50گل تأثیر مستقیم گذاشته. مسی در این فصل در تمامی رقابت‌ها؛ 39بازی، 30گل و 20پاس گل.
    اسطوره فوتبال آرژانتین برای پانزدهمین فصل در دوران حرفه‌ای خود به 50گل + پاس گل رسید.
    آمار مسی در این فصل لیگ فرانسه؛ 21بازی، 13گل و12پاس گل.
    مسی در این فصل در 25بازی مختلف گلزنی کرده است؛ بیشتر از هر بازیکن دیگری در اروپا.
    او در 5بازی متوالی اخیر در لیگ فرانسه موفق به گلزنی شده؛ مون پلیه، تولوز، لیل، مارسی و نانت.
    مسی در طول دوران باشگاهی خود به‌طور میانگین (1.19) در هر بازی حداقل روی یک گل تأثیر مستقیم (گلزنی یا پاس گل) داشته است.

   پاریس
    با اینکه انتقادات زیادی از پاری‌سن‌ژرمن می‌شود و در بازی‌های زیادی به مشکل خورده‌اند، خوب می‌برند. پاریس یک رکورد جدید زد. آنها تا هفته26به 20پیروزی دست یافته‌اند و سومین تیمی هستند که به این رکورد در این هفته می‌رسند؛ سوشو در فصل 35-1934، سنت‌اتین در 3فصل و خود پاریسی‌ها در 5فصل.
    خط دفاعی پاریس اسفناک است. در سال2023 آنها 15گل در لیگ یک دریافت کرده‌اند که پنجمین خط دفاعی ضعیف لیگ است و بدترین بین تیم‌های نیمه بالایی جدول.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید