• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187216
+
-

3طلای صوفیه برای ایران

ارشک محبی، مصطفی قیاسی و شاهین بداغی طلایی‌های ایران در تورنمنت کشتی بلغارستان بودند

تیم کشتی ایران با 9آزادکار و 6فرنگی‌کار در تورنمنت بلغارستان حاضر شد. امیرمحمد یزدانی معروف‌ترین چهره در میان نفرات اعزامی به این مسابقات است که با شکست در این رقابت‌ها به مدال برنز رسید. حضور کشتی‌گیران میزبان در این رقابت‌ها آنقدر پررنگ بود که ایرانی‌ها در برخی از اوزان باید با 3حریف بلغار کشتی می‌گرفتند.

  شکست یزدانی، حذف الهی
ارشک محبی، مصطفی قیاسی و شاهین بداغی طلایی‌های ایران بودند. محبی و قیاسی در کشتی آزاد و بداغی در کشتی فرنگی روی سکوی نخست قرار گرفتند. جز شکست امیرمحمد یزدانی که بیشتر از مدال‌های طلا به چشم آمد، شکست و حذف عرفان الهی هم اتفاق عجیبی بود. قهرمان جوانان جهان مدت‌هاست روی سیر نزولی قرار دارد اما با این حال به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و مسافر تورنمنت‌های برون‌مرزی است. عرفان الهی در این رقابت‌ها در وزن 74کیلوگرم روی تشک رفت و در همان دور نخست با شکست مقابل اوتاری باگوری از گرجستان از دور مسابقات حذف شد. الهی در مسابقات قهرمانی کشور هم با عدم‌حضور حامد رشیدی در دیدار رده‌بندی به‌عنوان سوم رسیده بود. اما امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان در سال2021 در دور نخست کالویان آتاناسوف از بلغارستان را شکست داد و در کشتی دوم خود چیریلوف از مولداوی را از پیش رو برداشت. یزدانی در نیمه‌نهایی مقابل رمضان‌اف بلغار شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. او در رده‌بندی با نتیجه 10 بر صفر ایوان استویانوف، دیگر بلغارستانی این وزن را شکست داد و به مدال برنز رسید. مهدی رحیمی در 57کیلوگرم کشتی آزاد و سعید کریمی‌زاده در وزن 87کیلوگرم کشتی فرنگی از دیگر حذفی‌های تورنمنت بلغارستان بودند.

  خودنمایی برادرزاده محبی‌ها
ارشک محبی، برادرزاده حسن و حسین محبی با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشور ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شد و کادر فنی تصمیم گرفت او را برای محک زدن به یک میدان برون‌مرزی هم بفرستد. محبی در کشتی اول خود در وزن 92کیلوگرم با نتیجه 10 بر صفر بوگومیل بونیف از بلغارستان را شکست داد. او در کشتی دوم 10 بر صفر روسیف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. محبی در نیمه‌نهایی با نتیجه 7 بر صفر از سد تاتسویا شیرای گذشت و در دیدار پایانی نیز با نتیجه 6 بر 4 احمد باتایف از بلغارستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید