• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187089
+
-

آماربازی

428
تیم فولاد بالاخره بعد از 428دقیقه گل زد تا این رکورد منفی را بیشتر از این با خودش حمل نکند. فولاد از زمان بازی با پرسپولیس و گل روبرتو تورس که باعث برد پرحاشیه و خبرساز مقابل تیم یحیی شد، دیگر هیچ گلی در لیگ برتر نزده بود. در واقع آن گل، تنها گل تیم نکونام طی 5بازی برگزارشده در نیم‌فصل دوم بود. بعد از رفتن نکونام، علیرضا منصوریان در اولین بازی‌اش روبه‌روی ملوان ایستاد و باز هم فولاد در طول 90دقیقه موفق به گلزنی نشد اما بالاخره وحید حیدریه در وقت‌های تلف‌شده این طلسم را شکست و اهوازی‌ها را به گل رساند. رکورد 428دقیقه‌ای فولاد، بالاترین رکورد این تیم و ششمین رکورد این فصل در دوری از گلزنی بین تمامی تیم‌هاست.

408
تیم تراکتور اگرچه در زمین نفت آبادان پرگل پیروز شد اما در دقایق پایانی یک گل خورد تا طلسم گل نخوردنش در هفته‌های اخیر بالاخره باطل شود. تراکتور در 3بازی قبلی دروازه خودش را بسته نگه داشته بود و آخرین گل خورده این تیم به بازی با ذوب‌آهن برمی‌گشت که تبریزی‌ها در زمین حریف 3 بر یک پیروز شدند. این هفته در آبادان باز هم همین نتیجه تکرار شد و تراکتور توانست نفت آبادان را هم 3 بر یک ببرد. در این مسابقه گل نفتی‌ها دقیقه87 به ثمر رسید تا محمدرضا اخباری بعد از 408دقیقه دروازه‌اش را باز شده ببیند. اگر تراکتور این گل را نمی‌خورد در بازی بعدی می‌توانست به رکوردهای برتر این فصل نزدیک شود اما روی 408دقیقه متوقف شد و به بازی حساس با پرسپولیس رسید.

07
بیشترین روند شکست‌ناپذیری در لیگ برتر متعلق به 3تیم سپاهان، تراکتور و آلومینیوم است که این هفته رکورد خودشان را به 7بازی رساندند. در هفته بیست‌ویکم سپاهان و آلومینیوم مقابل یکدیگر به تساوی رسیدند و تراکتور هم نفت آبادان را شکست داد. این 3تیم از هفته پایانی نیم‌فصل اول تا امروز بی‌شکست مانده‌اند اما راه درازی برای رسیدن به رکورد شکست‌ناپذیری در این فصل دارند. تیم استقلال با هدایت ساپینتو در نیم‌فصل اول 13هفته را بدون باخت سپری کرد و این 3تیم هنوز 6هفته با رکورد آبی‌ها فاصله دارند. اینها نزدیک‌ترین تیم‌ها به رکورد استقلال هستند و بقیه تیم‌ها فاصله کمتری با آخرین باخت‌شان دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید