• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186944
+
-

تصادف قطار مسافربری و باری در یونان، جان دست‌کم 36نفر را گرفت

بازداشت رئیس ایستگاه در تصادف هولناک 2قطار

خارجی
بازداشت رئیس ایستگاه در تصادف هولناک 2قطار

به‌دنبال تصادف هولناک 2قطار باری و مسافربری در یونان که جان دست‌کم 36نفر را گرفت، پلیس اعلام کرد که رئیس ایستگاه شهر لاریسا، جایی که حادثه در آنجا رخ داد به همراه 2نفر دیگر بازداشت شده‌‌اند.
به‌گزارش همشهری به نقل از آسوشیتدپرس، این حادثه دقایقی پیش از نیمه‌شب سه‌شنبه در شمال یونان رخ داد. یک قطار مسافربری حامل 342مسافر و 10خدمه از آتن به سمت شهر تسالونیکی در شمال یونان در حرکت بود که پس از خروج از یک تونل در نزدیکی شهر لاریسا با یک قطار باری که از روبه‌رو و در همان خط در حال حرکت بود برخورد کرد. شدت برخورد به حدی بود که واگن نخست قطار مسافربری آتش گرفت و به همراه 2واگن دیگر از ریل خارج و واژگون شد. آتش‌نشانان و تیم‌های امدادی وقتی به محل حادثه رسیدند که یکی از واگن‌ها در حال سوختن بود و برخی از مسافران بر اثر شدت تصادف به بیرون پرت شده بودند.
تصاویر منتشر شده پس از این حادثه هولناک، امدادگران را نشان می‌دهد که در میان لاشه‌های واگن‌های حادثه‌دیده به‌دنبال قربانیان می‌گردند و یکی از آنها درحالی‌که پیکر یک قربانی را در آغوش گرفته و روی آن را با پارچه پوشانده است، به سمت آمبولانس می‌رود. بیشتر مسافرانی که در واگن‌های ابتدایی قطار حضور داشتند دانشجویانی بودند که پس از پایان تعطیلات در حال برگشت به دانشگاه بودند و به همین دلیل بیشتر قربانیان این حادثه جوانانی 20ساله هستند که در این حادثه جان باختند. پلیس اعلام کرده که رئیس ایستگاه شهر لاریسا که مردی 59ساله است به همراه 2نفر دیگر از کارکنان ایستگاه بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنها آغاز شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو قطار پیش از اینکه باهم برخورد کنند، کیلومترها در یک ریل به سمت همدیگر و با سرعت زیاد در حرکت بودند و این در حالی بود که هیچ‌کس از این ماجرا خبر نداشت و اشتباه اطلاعاتی که در اختیار راهبران قطارها قرار گرفته بود، باعث این حادثه شده است.
در بین قربانیان حادثه 8نفر از کارکنان راه‌آهن نیز به چشم می‌خورند که 2نفر از آنها لوکوموتیوران قطار مسافربری و 2نفر دیگر لوکوموتیوران قطار باری و تنها سرنشینان این قطار بودند.
یک مقام آتش‌نشانی گفت که 66نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری شده‌اند و 6نفر از آنها در مراقبت‌های ویژه هستند و احتمال دارد آمار قربانیان افزایش یابد.
یکی از مسافران که در واگن چهارم حضور داشت به خبرنگاران گفت: واگن ما از ریل خارج نشد اما 3واگن جلویی به‌شدت آسیب دیدند و واگن اول آتش گرفت و ما با شکستن شیشه پنجره خودمان را ازداخل قطار بیرون کشیدیم. قطار حادثه دیده توسط شرکتی ایتالیایی اداره می‌شود که خدمات ریلی را در چندین کشور اروپایی انجام می‌دهد و تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید