• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186859
+
-

هشدار ایران به شورای ‌حکام آژانس

در شرایطی که همکاری‌های فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی همچنان در جریان است و گفته می‌شود مدیرکل این نهاد بین‌المللی به‌زودی به تهران می‌آید، وزیر امور خارجه ایران طی سخنرانی خود در کنفرانس خلع‌سلاح سازمان ملل در ژنو، نسبت به‌احتمال هرگونه تحرک منفی در چارچوب نشست ‌ماه مارس شورای‌حکام آژانس هشدار داد.
به‌ گزارش همشهری، حسین امیرعبداللهیان بر این نکته هم تأکید کرد که جمهوری‌ اسلامی این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا پاسخ متقابلی نسبت به تحرکات منفی شورای ‌حکام نسبت به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نشان دهد. وی با اشاره به همکاری‌های مستمر ایران و آژانس، اعلام کرد که در روزهای اخیر هیأت‌های فنی آژانس در 2 نوبت به ایران آمده‌اند و از گروسی نیز به‌منظور سفر به تهران دعوت شده‌است؛ موضوعی که نشان می‌دهد اگر آژانس رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد، دستیابی به راه‌حل فنی بسیار نزدیک است.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران «کاملا صلح‌آمیز» بوده و صلح‌آمیز هم باقی می‌ماند، تصریح‌کرد: جمهوری ‌اسلامی مصمم است، همانطور که تاکنون هم نشان داده، به‌طور کامل به تعهدهای خود ذیل موافقتنامه پادمان جامع پایبند باشد.
وی همچنین وضعیت فعلی برجام را نتیجه سوء محاسبه و اشتباه سیاست آمریکا دانست و تأکید کرد: مسائل محدود باقیمانده را می‌توان به آسانی مورد بررسی قرار داد؛ «مسائل باقیمانده با اراده و حسن‌نیت طرف‌ها، بدون هرگونه پیش‌شرط و در چارچوب گفت‌وگوهایی که انجام شده، قابل حل بوده و اعضا می‌توانند گام نهایی را بردارند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید